Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Nieuwe schildering ms 800 ...

Gestart door rixke rail, 19 januari 2014, 18:07:16 PM

rixke rail

... of toch niet ?  :o



Uiteindelijk toch vriendelijke taggers hee, dat ze rondom de vensters spuiten !  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tschäggata


chef garde

Dat spuiten rond de vensters is simpel te verklaren: verf pakt nu éénmaal niet op glas, die kwieten hebben gegarandeerd de ramen toegespoten en in de ateliers zal die verf wel van de ruiten gekrabd zijn.

Herwig

...dus treinen bouwen volledig in glas...  dààààg spuiters...

argilla

Citaat van: Herwig op 21 januari 2014, 14:07:13 PM
...dus treinen bouwen volledig in glas...  dààààg spuiters...


Daar zou ik niet zo zeker van wezen want.....er bestaat immers glasverf in spuitbussen en als keramist heb ik die al gebruikt ! 1001kleurtjes wel duurder dan een gewone spuitbus.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Citaat van: Herwig op 21 januari 2014, 14:07:13 PM
...dus treinen bouwen volledig in glas...  dààààg spuiters...

Dan gaan ze met steentjes smijten  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Blijf het vandalisme vinden, dat niet enkel strenger gestraft moest worden, maar hen ook alle kosten (schoonmaak, herschilderen, downtime enz) laten betalen.
Want wat zij doen is geen kunst. Het is pas kunst (ik blijf het lelijk vinden,maar ieder zijn smaak) als het in overeenstemming met bv. de NMBS gebeurt, zoals op speciale daarvoor voorziene stukken muur zoals bv. in het station Antwerpen-Berchem
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

En dat is echte graffiti., binnen de stad Antwerpen is er dan ook een kunstenaar mee bezig om jongeren dit aan te eren en zich te beheersen zodat ze niet vervallen in het getoonde uiterste.
Wat we zien op de treinen en rijtuigen is zuivere tagging = een beetje stoefen dat ik dat ook "durf"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Onder de échte graffitikunstenaars zitten artiesten die echt wel wat kunnen met dit simpel concept en dat is zeker aan te moedigen, zolang het op gepermitteerde plaatsen is. Die gasten die op treinen liggen te kladden kan men niet hard genoeg straffen, kunst noem ik dat allesbehalve. Iemand die eens goed gezopen heeft presteert hetzelfde op een doek dan die idioten.

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loco

Je mag zeker zijn dat daar kunstenaars tussen zitten die hun vak niet op straat geleerd hebben, maar in een academie. De stadskunstenaar van Mechelen die ook in Antwerpen enkele gebouwen van een kunstwerk heeft voorzien (oa dat gebouw van de provincie dat ze aan het afbreken zijn) ging nog met zijn ouders tot zijn 16e met ons gezin samen op vakantie. Toen zat het al in zijn genen. Van opeiding is hij (grafisch) ontwerper. Van mij mag hij gerust een treinstel of locomotief beschilderen zoals ze in Duitsland en Zwitserland ook treinen hebben rondrijden.