Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Loksound V4 + V5 HLD 55/CFL 1800

Gestart door D_Loc, 16 januari 2014, 23:51:01 PM

D_Loc

De spitting sound is niet verdwenen maar aangepast zodat deze met koude start gecombineerd kan worden (je kan niet rijden voor de luchttanks volzijn). Als het goed is heb ik dit in de readme file bij de versie beheer beschreven. Er is ook nog een huppeltje in het toerental als de oliedruk oke is.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer precies hoe ik dit heb opgelost. Ik meen dat de spitting sound een nieuw sound slot is geworden die ik ook onder F1 heb gekoppeld en in het betreffende soundslot de toeval bepaal via random functie.
De spitting sound gaat nu ook mee met het toerental van de dieselmotor (heeft ESU bedacht voor de 62, heb ik nog wat aangepast voor deze sound)
Als het goed is zijn de V4 en V5 nagenoeg gelijk aan elkaar m.u.v. de generator voor de blauwe 55. Die zit in V5 geïntegreerd en zit niet in V4 (behalve in die ene specifieke versie waarbij ik schrijf gebruik een V5 ;D  , die versie loopt namelijk mijlen ver achter en heeft geen dynamische rem, de shift functie gebruik ik nu om de generator te sturen)

Als je het echt wilt weten hoe ik het gedaan heb dan moet ik vanavond even kijken.

De CFL 1800 heeft maar 1 tyfoon, die heel dicht in de buurt komt van hoge tyfoon van de 55 dus die gebruik ik.

Een demo van de laatste versie staat bij een post van 16 juni 2021 (wat gaat de tijd toch snel...)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ceuleer

Dus als ik het goed begrijp, zit de spitting sound er nog in, en dus is die random nog wel eens te horen tijdens het rijden.
En dat de CFL1800 maar één tyfoon had, wist ik niet. Daarom vond ik er maar één terug in de functielijst.
Hoe je het gedaan heb, moet je me niet uitleggen hoor, dat is toch veel te technisch.
Nu weet ik wel genoeg over de verschillen in de files.
Bedankt voor de duidelijke uitleg Dirk.  ;)

SuSke

Ik zal me er eens in moeten vastbijten om al mijn diesels te voorzien van de aangpaste "D-Loc-sound".

Dirk, alvast bedankt voor de noeste arbeid.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

JerryCrazy

Citaat van: D_Loc op 04 juni 2024, 22:02:06 PMDownloads:
Loksound V4
CFL 1800 (B-Models)
CFL 1800 (B-Models M4)
CFL 1800 (Märklin)

HLD 55 blauw (B-Models M4) (tip wissel de decoder voor een LS5 en kies de Loksound 5 sound ipv deze sound)
HLD 55 (B-Models)
HLD 55 (B-Models M4)
HLD 55 (Märklin)


Loksound V5
De Loksound 5 versie heeft de generator voor de blauwe 55 geïntegreerd
CFL 1800 (B-Models)
CFL 1800 (Märklin)

HLD 55 (B-Models)
HLD 55 (Märklin)

Cool, ik zal mijn locomotieven binnenkort updaten!

Ik wou dat iemand hetzelfde zou doen voor HLD 62-63. ;D