Nieuws:

Nu in MSM 256 BANEN: Station Aalst 2000 * Ontario * Sixteen Tons

Hoofdmenu

De kans bestaat......

Gestart door Peter, 16 januari 2014, 13:51:49 PM

just4fun

Citaat van: Peter op 07 februari 2014, 16:27:25 PM
Na veel heen en weer gepraat met de echtgenote en de kinderen, alsook met dank aan de verschillende mails die ik mocht ontvangen, heb ik besloten om toch maar verder te doen, zij het in een iets langzamer tempo en een kleine inkrimping van de loks en treinstellen.
Ik kan dus mijn, voorlopig als laatste bestelde lok (De Gravita baureihe 265 van Brawa (digi+sound), gewoon laten doorgaan, vermits die toch ten vroegste in maart leverbaar wordt.
Fijn dit te lezen!
Citaat van: Peter op 07 februari 2014, 16:27:25 PM
Voor de elektronika (onder mijn baan) is het nog wachten op mijn volgend oogonderzoek (3 maanden wachtijd voor een afspraak) want met mijn (oude) bril is het toch niet gemakkelijk om omhoog te kijken tegen het licht in. Maar dat komt wel weer goed.
Vergeet aan de arts niet te melden dat je aan modelbouw doet, dan kan die daar rekening mee houden met het stellen van een diagnose.
Dat heb ik ook gedaan en staat dus in m'n dossier.
Dit maakt dat bij diagnose ze zeggen dat je dan wel geen leesbril nodig zou moeten hebben om te lezen. Maar modelbouw is wel intensiever kijken naar (soms piepkleine) onderdeeltjes dat zo'n bril (voor tijdens het bouwen) wel eens nuttig zou kunnen zijn.
Dit bijvoorbeeld, het kan ook over andere dingen gaan dan een leesbril, natuurlijk.
Paul

Peter

Het begint stilaan duidelijk te worden waar ik naartoe wil met mijn baan. De Brawa Gravita is ge-annuleerd, en mijn baan is al gedeeltlijk opgeruimd en aangepast, om de overstap naar tijdperk III tot begin  IV (de zeventiger jaren) te maken .Het  meeste van mijn moderner materieel zit al terug in dozen, of staat in een kast, in afwachting van een glazen kast of een show systeem à la Gerolf
Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

mooi tijdperk, de hoogdagen van de DBb !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

tsjoektsjoek

en dan een kleinere baan gesitueerd in het Schwarzwald want ik geloof dat daar je hart ligt
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

OlivierV

Wordt het dan weer je hele baan herwerken, want deze is ondertussen toch in een vergevorderd stadium?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Buikske

[/quote]
Breng zo veel mogelijk naar de zijkant van de baan, en monteer dit netjes op een houten plaatje. Zo kan je er véél gemakkelijker aan!

Yannick
[/quote]

Waar heb ik dit nog gezien  ;) ;) :D

Olivier

vyncky

Citaat van: Buikske op 19 februari 2014, 23:37:49 PM
Waar heb ik dit nog gezien  ;) ;) :D

Olivier

Jup,

Bij jouw!
Maar spreek zelf van ondervinding. Ik met mijn "jonge" leeftijd krijg toch ook last van m'n rug van steeds onder die baan door te kruipen ;)

Groetjes,

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

HYA

M'n pa, 78 jaar jong, bouwt nog steeds boten. We spreken dan over houten schepen type galjoenen met al die kannonnen. En, Peter, soms zijn er enkele maanden geen activiteit. Maar dan is de motivatie terug ... .
Mijn besluit, 68 is nog jong voor modelbouw.   ;)