PIKO locs programmeren met Marklin CS1

Gestart door ERMAL, 13 januari 2014, 20:26:43 PM

ERMAL

Hallo,
ik probeer mijn locs reeks 28 en 29 NMBS van Piko te programmeren met mijn centrale, een Marklin CS1 met enkel Motorola-formaat, maar krijg geen enkele CV geprogrammeerd. De front-en achterseinen van de locs lichten wel op, maar verder krijg ik de waarden niet gewijzigd bij het 'schrijven'.
Weet iemand raad?

ERMAL
 

dani

zeker dat je de juiste CV's probeert en de correcte waarden ?  Normaal mag het geen probleem vormen.
ook neit vergeten na het wijzigen van CV's even van de baan te nemen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERMAL

Heb inderdaad alles al geprobeerd. ' t Is alleen met de PIKo locs dat het me niet lukt...
 

dani

kan je eens doorgeven welke CV's je exact probeert te wijzigen en welke waarden je er in wil, alsook wat je daar mee wil bekomen ?
Dan probeer ik het eens op een gelijkaardige lok van Piko, waarvan ik vermoed dat ze dezelfde decoder aan boord heeft.

Is die van de 28 en 29 reeks uit de Hobby of de Expert reeks ?  Is het bvb de 59950 of 59850   (met nr 2813) ?
Volgens wat ik kan vinden zou hij uit de Expert reeks zijn.... dan kan ik het eens proberen met een neefje van hem :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERMAL

De 28 en 29 zijn inderdaad van de expert-reeks.
Ik heb de maximale snelheid proberen aan te passen met CV5 en heb waarden tussen 1 en 63 gebruikt, maar zonder enig effect. De locs blijven tegen volle snelheid rijden.
Eveneens heb ik CV4 proberen aan te passen om de afremtijd aan te passen, eveneens met waarden tussen 1 en 63, maar ook zonder enig effect.
Mijn centrale werkt verder perfect, maar alleen deze locs krijg ik niet geprogrammeerd?!