Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

verlichting Lima treinstel NMBS AM75 800 reeks bordeaux

Gestart door nicky, 10 januari 2014, 18:42:32 PM

nicky

hey iedereen

ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die mij kan helpen mijn lima rijtuigen te voorzien van frontverlichting (sluitsein en voorlicht he)
ik weet niet goed hoe hieraan te beginnen omdat de plaats in de koplampen nogal klein zijn
kan er iemand helpen dan kan ik hem realistischer maken .


B_Modelbouw

Je kan de lichtgeleiders vervangen door ledjes ... Hoe je dat best doet, moet ik even in mijn eigen foto-archief gaan zoeken.

In ieder geval zit er dan een heel deel in dat je kunt verwijderen (doorzichtige kunststof als lichtgeleiders. En dit geeft dan
weer meer ruimte om led's te voorzien. Zonder uitboren kun je smd-led's voorzien (zeer kleine ledjes), maar je kunt ook
de lipjes uitboren met een boortje en deze voorzien van kleine leds voorzien van een kokertje dat het licht geleid.

Als ik de foto's terug vind stuur ik ze je per PM op ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


railman56

indien het kan mag je die altijd ook naar mij doorsturen.
alvast bedankt voor de moeite.
mvg
marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gaspar

Ik ben ook geïnteresseerd in de ombouw van een varkenssnuit. Ge moogt dat bestand naar mij ook doorsturen.
Alvast bedankt.
Mvg  Guy
 

SuSke

Zet het gewoon hier op het forum, dan genieten er nog meer mensen van  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nicky

ge ziet wa da doet he ben juist lid stel 1 vraag en blijkbaar de goede ook nog  :P

nicky


Rangeerduivel

Citaat van: nicky op 12 januari 2014, 19:25:13 PM
ge ziet wa da doet he ben juist lid stel 1 vraag en blijkbaar de goede ook nog  :P

Durf wedden als je nog vragen stelt,dat je weer geholpen wordt!
Daar dient dit forum voor...

;)

nicky

aan B_MODELBOUW

ging gij mij die fotokes ies nie doorsturen hehe
als ge ze vind stuur ze maar he of zet ze hierop kan iedereen een beke meesnoepen he

B_Modelbouw

Probleem dat ik ze zelf ook niet meer vind ...

Blijkbaar is foto's in een wolk plaatsen ook niet de oplossing want ze zijn gewoon weg   :'(
En dat zonder bericht dat je foto wordt verwijderd ... Wat is er mis met een ouderwets fotoboek
want nu ben ik blijkbaar een enorme collectie foto's gewoon kwijt.

Alle recente foto's zet ik reeds op een externe HDD, echter toen met de verbouwing van de Lima
is dat niet gebeurt.

Sorry dat ik je nu blij heb gemaakt met niets ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


nicky

das geen probleem ze
ge ziet da fouten kunne gebeuren he lol
is ook wel jammer voor u andere foto's

mss: wie zoekt die vindt   ;)

groetjes en mercie van het zoeken