LSM 1805

Gestart door Peter, 07 januari 2014, 16:14:10 PM

Peter

Vraage van een "mogelijke" koper van mijn 1805:

De stukken die aan de zijkant van de bufferbalk/zijwand kunnen aangebracht worden: vanaf welke bochtstraal is dit mogelijk.
De man heeft volgens zijn zeggen al een handarbeidsmodell van zo'n elok.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#1
De opzetstukken dienen volgens de gebruiksaanwijzing van LSmodels enkel voor een stilstaand (vitrine)model en zullen bij de minste bocht problemen geven.
Ik zou aanraden ze NIET te gebruiken om te rijden

;)

OlivierV

Zouden dat zaken zijn zoals van die cilinderhulzen die je op stoomlocs plaatst? Dan denk ik dat het minstens een R3 of R4 bocht zal moeten zijn om er zonder problemen overal mee door te kunnen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

prulleman

uit ervaring weet ik dat je vanaf 60cm er geen probleem mee hebt, er is dan genoeg speling ook als je de "sierbogie" gebruikt. ik heb ze er ook opgezet

SuSke

Citaat van: OlivierV op 07 januari 2014, 16:32:35 PM
Zouden dat zaken zijn zoals van die cilinderhulzen die je op stoomlocs plaatst? Dan denk ik dat het minstens een R3 of R4 bocht zal moeten zijn om er zonder problemen overal mee door te kunnen.
en die vertegenwoordigd welke straal ????
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

hangt af van het type rails.R3/ R4 bij K rails is anders dan bij C-rails.Een straal van 60 cm is al gauw 1.20 meter diameter en dat is meestal wel voldoende.Bij K-rail ga je dan zelfs naar R4/R5.Bij de andere merken is het mss ook nog anders.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 09 januari 2014, 17:21:16 PM
Citaat van: OlivierV op 07 januari 2014, 16:32:35 PM
Zouden dat zaken zijn zoals van die cilinderhulzen die je op stoomlocs plaatst? Dan denk ik dat het minstens een R3 of R4 bocht zal moeten zijn om er zonder problemen overal mee door te kunnen.
en die vertegenwoordigd welke straal ????
Normaal R3 is voor mij Straal van 48/50cm en R4 is 56cm ongeveer, staat dat ook niet in die fameuze NEM normen beschreven?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Dit draadje is voor mij van geen belang meer.
De "mogelijke" koper is van gedacht verandert en wil een geel/blauwe versie hebben (en die heb ik niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#8
Heb een zoekertje opgegeven om in een van de volgende nummers van MSM te plaatsen
De prijs blijft ongewijzigt.


Met vriendelijke groeten
Peter