Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

vandaag wat verder gedaan aan het landschap en een muurtje gemaakt
dit zit nu in de silicone om dat ik er daar een deel van ga nodig hebben
houten planken in stalen H profielen om de bakken te maken waar de steen kolen in worden opgeslagen
foto's volgen morgen
ook een lampekapje aan het maken zoals hier in de buurt er 100 hebben gehangen
maar ik ben der nog niet tevreden van het  kapje zelf moet nog iets dunner worden
dat gaat dan weer problemen geven als ze gegoten worden dus het is nemen en geven

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo hier de mal en het muurtje



de silicone mal weer het muurtje ingegoten is

het muurtje uit de mal .
het muurtje is gemaakt van 2 stukjes H profiel en twee plaatjes waar ik de freesmachine op heb los gelaten


en zo ziet het er uit nadat er wat verf is overheen gegaan
dit word mee opgenomen aan de kraan waar de bakken komen waar de kolen is gestockeerd worden .
daar ik geen meters van deze muren nodig ga hebben is het malletje dus ook maar klein uitgevoerd kwestie van zuinig zijn
aan elkaar zetten is geen probleem
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

dillemma

nu kan ik twee dingen gaan doen wat de afbakening betreft tussen de hoofd lijn en de rest van de bebouwingen
ik heb nu een stuk muur staan en nu loopt de weg nog tot aan de hoofd straat waar een barreel het verzorgings depot afsluit van de hoofdweg
nu is er nog een stuk waar geen muur staat en daar ben ik nu aan het over denken wat ik ga doen
of de muur doortrekken tot aan de weg of er een rug leggen en beplanting op zetten met paaltjes en draad om alsnog een afscheiding te hebben
dan de andere kant van de weg die loopt naar een dorp en de hoofd lijn gaat daar achter door
nu twee mogelijkheden .of weer een muur zetten of verder gaan met de aarden wal maar deze dan hoger door trekken tot ongeveer halve wagon hoogte
daar weer paaltjes met draad en heeeeeeeel veel struikgewas ,vroeger gingen we daar braam bessen trekken .
en stonden er lage boompjes en struiken

iemand een idee ???? ik zal eens een foto maken van het geheel zoals het nu is.

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

hier de foto's van de kolenopslagplaats





hier de slagboom die naar het locdepot leid .de voetgangers kunnen langs de slagboom om lopen die dient alleen om de voertuigen tegen te houden die daar eventueel niets te zoeken hebben.
ik ga nog een bordje moeten plaatsen verboden toegang behalve vergunnings houders of bestond dat in 65 nog niet ??????


tussen het pad en de spoorlijn ga ik dus een soort heuveltje maken met begroeiing en witte paaltjes met draad er doorheen
ik moet er eerst nog eentje maken om dan een malletje van te kunnen maken



aan de kant van de locloods komt er een muurtje met een hekwerk bovenop maar dat gaan maken gaat nog hoofdpijn geven want het hekje is heel fijn van structuur
eventueel in messing etsen maar daar heb ik nog niet voldoende ervaring mee op het ogenblik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

RD25

Hallo RAF , nice work . Logischerwijs is het beton vereist op elke zijde van de geleidingsrails van de kraan !
Veel geluk.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Doornroosje

Ga je de geleidingsrails van de kraan inbedden in het beton? Dat geeft een heel realistische look.

raf

dju een deel postings verdwenen ????

op hier opnieuw

nee ik ga de rails niet in de beton weg werken want dat is hier niet nodig
het is alleen nodig als er vrachtwagens en dergelijke gebruikmaken van dezelfde weg en dit is hier niet
en het zou alleen maar duurder uit vallen dan de sporen boven de grond te leggen dan er in
ook gevaar om te ontsporen door dat er iets tussen de beton of de rail zou komen te zitten
ik moet nog 4 stoppers maken en de rechter rail vast leggen en de beton nog in krassen dus nog veel werk

ik heb weer een signaal gemaakt vandaag maar ik heb mijn bedenkingen daar bij want de kraan kan dit verhoogd signaal raken met de laad bak
weet iemand of dit in het echt ook voorkwam want een laag signaal is hier niet op zijn plaats omdat het spoor een beetje in een bocht ligt en bij de draai schijf eindigt
straks foto

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de diesel is binnen en dus dikke shit
zelfde probleem als met die dure uhlenbrock decoder
de loc denkt dat hij dus op een tweerail baan staat omdat hij gelijkstroom krijgt
de uhlenbrock 55500 er in geplugd en nu rijd en schakelt hij dus wel maar nu moet ik de verlichting gaan aan passen
dus dat word effe uitvogelen hoe de lampjes zijn aangesloten in de loco
er zit in iedergeval enorm veel aan licht geleiders in de loc

maar als hij nu rijd dan kun je mooi langzaam met hem rijden en heeft hij geen moeite om een lange sleep wagons te trekken
nee best tevreden van deze roco



straks als de madam gaan vergaderen is (buurt vergadering)dan kan ik hem eventjes onderhanden nemen
zal wel een diode of zo ergens in moeten komen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Raf, bouw dan ineens leds in de loc, want standaard zit de verlichting bij de 59 verkeerd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hallo olivier

??? hoe zit de verlichting dan verkeerd
of het moet zijn dat de rode buiten moeten zitten en de witte binnen of omgekeerd
maar ze branden wel in de juiste richting
de loc is reeds terug dicht en straks zal ik eens kijken wat er verkeerd zit
in ieder geval ze branden wel richting bekeken juist

vandaag onder de baan aan het werken geweest met bekabelen van de signalen op de depot
draadjes en nog eens draadjes daar kom je niet onderuit ook niet met weet ik welke stuur modules
van elk signaaltje komen dus drie draden en die moet je dan zowiezo aan sluiten
en nu zijn mijn weerstanden weer op dus morgen weerstanden van 500 ohm gaan halen
en zo is er wel altijd iets wat verkeerd loopt
maar alles brand en is aangesloten (buiten 1 weerstand te kort)maar misschien kan ik die bij een ander signaaltje aan sluiten en is die ene weerstand voldoende voor de twee signaaltjes voorlopig


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Je tweede zin verklaart wat er verkeerd is, zoek maar eens foto's van een 59 in het echt. 'k Heb het destijds bij mijn loc ook gedaan, maar deze loc is reeds verkocht omdat ik zo'n buikgevoel had dat vbv wel met een juist model zou komen icm aandrijving/geluid van een roco.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

ja ze zitten dus verkeerd en das shit
hoe heb je het gedaan want ledjes alleen is geen oplossing
de lenzen zijn namelijk rood en verzetten zie ik niet als oplossing
heb je de rode kleur van de lensjes gekregen
rode en witte leds plaatsen is geen probleem
dan gaan ze ook meteen wat meer licht geven want de lampjes die er in zitten zie je dus niet branden
gr raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Das bij Roco het enigste slechte punt en das de verlichting, hebben nooit een groot licht gehad op dat gebied, spijtig maar daar valt niet over.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: raf op 28 januari 2015, 15:38:57 PM
ja ze zitten dus verkeerd en das shit
hoe heb je het gedaan want ledjes alleen is geen oplossing
de lenzen zijn namelijk rood en verzetten zie ik niet als oplossing
heb je de rode kleur van de lensjes gekregen
rode en witte leds plaatsen is geen probleem
dan gaan ze ook meteen wat meer licht geven want de lampjes die er in zitten zie je dus niet branden
gr raf en bedankt
Staafleds. Kon gerust met minder weerstanden, maar dat was mijn eerste ombouw.

@Eric, bij de laatste reeksen 20 etc is de verlichting wel goed, maar van de bolle neuzen is het analoog maat pover, digitaal is het bij de 5315 en 5206 die ik heb wel goed, 204.005, daar moet ik precies wel eens iets aan doen, want dat is ook maar poverkes.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17834.msg214478.html#msg214478
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

#674
daar er bij mij geen decoder in zit (analoog)ben ik niet veel met het schema en moet ik zelf aan de slag
aan een kant  komen 2 witte en 1 rode led
2 X 2.2 k en 2 X 1.1 k moet goed zijn voor de ledjes
hoe jullie aan die moeilijke schema's komen ????
ik heb twee draden die van de motor komen en da is het
aan een kant brand wit aan de andere rood
de andere set is anti parallel geschakeld en dus als de loc de andere richting uit rijd brand alles ook juist

maar ja moeilijk kan ook en dan is analoog wel zo plezant


de andere kant is juist anders om aan te sluiten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.