Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

adrievans

Citaat van: raf op 08 juni 2014, 15:43:30 PM


wanneer is het eind september ?????

Ergens begin oktober dacht ik. 8) 8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Bolje

Citaat van: adrievans op 08 juni 2014, 16:26:19 PM
Citaat van: raf op 08 juni 2014, 15:43:30 PM


wanneer is het eind september ?????

Ergens begin oktober dacht ik. 8) 8)

Ik dacht zeker 13 maanden later  ;D
Vele groeten,
Ronald

raf

Morgen allemaal

vandaag maar eens beginnen met het programmeren van een pic om de deuren van de loods te kunnen openen
doordat er drie deuren zijn heb ik dus 3 uitgangen nodig en ik voorzie 4 ingangen
voor elke deur een en dan eentje voor allemaal tegelijk
4 ingangen
3 uitgangen
3 transistor uitgangen
dat is te samen 10 dus ik kom met de 16826A toe om dit allemaal in een pic te branden

nu het programma schrijven dat gaat ook nog plezant worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

nu ik wat tijd over heb wil ik al het rollend materiaal wat proper gaan maken

door de jaren heen heeft er zich stof op een aan dit materiaal gezet maar nu de vraag
hoe en wat kan ik daarvoor gebruiken ???
iemand een idee of is gewoon een sopje met dreft voldoende om de wagons terug proper te krijgen
ultrasoon kan niet want die bak is te klein
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Ik gebruik daarvoor een zacht borsteltje waarmee dames blosch op de wangen aanbrengen,daar bereik je al veel mee...
Met een zelfgemaakt,verschuifbaar hoesje over de haren kan je de stijfheid zelf bepalen.
Niet te vergeten,als je het borsteltje in beslag neemt, moet jijzelf mevrouw doen blozen...!! :D

;)

ceuleer

In de modelspoorzaken kan je van die kneedbare gummi pasta kopen, hoe het juist noemt weet ik niet. Hiermee druk je op het vuile oppervlak, en het stof plakt in de pasta.
En de pasta kan je makkelijk in hoekjes en kantjes indrukken, zo krijg je het hele vlak en rond de kleine onderdeeltjes alles probeert.

Grz
Gunter

raf

dat borsteltje ga ik proberen maar die pasta is geen optie want het is al het rollend materiaal dat gepoetst moet worden en dat is nogal veel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Vandaag aan de pendel modulle verder gedaan.
ze werkt weer en ook de fout gevonden.
onder in zat ergens een massa verbinding naar de twee opto's en deze was slecht gesoldeerd
nadat ik deze gevonden en hersteld heb werkt alles weer zoals het moet
ik heb meteen maar wat rails op een plank gelijmd zodat ik als volgende de printjes van de signalen kan gaan testen
dat is nu het volgende project waar ik ga aan beginnen.
nu eerst een bakje maken waar de module in komt te zitten dan kan ik ze middels een stekker gewoon los maken en hoef ik niet heel de zooi onder de baan uit te slopen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

printje is hersteld van de pendel dus nu inbouwen in een doosje
het is wachten op de stekkers die ik besteld heb
12 pens stekker met print stekkers en de vrouwkes met kabeltjes aan
juist voldoende om deze print aan te sluiten en hopelijk ook voldoende voor de andere printen van de signalen

anders eens kijken wat ik kan laten vervallen aan nooit gebruikt gaan worden lampjes
bij de signalen kunnen leds soms blijven branden omdat er maar twee situaties kunnen voorkomen waar ze in gebruikt gaan worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

80 rails aan gekomen dus ikke weer blij
kan ik weer een stuk verder bouwen en hopelijk dan van het dubbel spoor vanaf dat er nu tijdelijk ligt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#355
4 wissel sturingen aangekocht voor 55 euro
nu kan ik weer een paar manuele wissels uitrusten met een sturing

later komen er overal servo's onder (reeds voorzien)maar nu nog eventjes gewoon met spoeltjes
kwestie van tijd te sparen
dan heb ik ook de tl verlichting buiten de kleur van de lampen goed aan het werk gekregen
https://www.youtube.com/watch?v=TYU0sgQCUA0
nu dus de verlichting onder de station's overkapping gaan proberen te maken
maar daar kom ik met een draden probleem te zitten
ik dacht ze eerst door de poten omlaag te laten lopen maar dan krijg ik de overkapping niet meer vast gezet op het perron
dus nu opnieuw iets bedenken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

bod gedaan en gewonnen 4 wagons tijdperk 3


achter welke loco kunnen deze achter
ik dacht dat de type 59  er wel voor kon of Serie 25
ik heb ze ook al eens achter deze zien hangen
maar of dit origineel ook zo geweest is ????

eens opzoek naar zo een loco in 1/1

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Een kort boemeltreintje met ex-Pruisisch materieel werd ook wel "Trottinet" genoemd. Voor zo'n korte sleep van vooroorlogse Pruisische 2- of 3-assige rijtuigjes vind je meestal een wat oudere tenderloc. Typische was vb een type 96. Maar in principe kan elke andere stoomloc dat in uitgebeelde regio en tijdsvak bestond ook. Moderne express locs, of extreem trage goederenlocs zou ik evenwel vermijden.

The origineel van het type 600 (de autorail) zag er inderdaad, op een paar details na, zo uit. Er reden er maar een handvol van in Belgiƫ, meestal ingezet op vlakke baanvakken wegens het laag vermogen. Ik heb geen idee met welke rijtuigen deze autorail eventueel gecombineerd werd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

Hallo Michiel

kan deze er ook voor ??? of is dat een maatje te groot voor deze wagons

ik heb hier nu wat goederen wagons achter hangen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

De 81 was een typische goederenloc en werd over het algemeen, en vooral de latere jaren ('50-'60) exclusief voor goederendienst gebruikt. Z'n lage topsnelheid (55km/u) was erg traag voor reizigersdienst, maar zeg nooit nooit. Ik heb beelden gezien van een 81 voor een reizigerstrein. Het kan, maar het was de uitzondering. Op jouw baan kan het best. Je kent het verhaal nu wanneer men een opmerking maakt. Verzin  een smoes waarom de reguliere tenderloc niet ingezet werd, en waarom deze 81 op dit moment de trottinet trekt.  ;)

Have FUN!  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)