Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

#750
als ik nu de tijd vind om al de balken onder de rails ook nog grijs te verven dan zie ik het helemaal goed komen
station antwerpen gaat ook nog een uitdaging worden vooral wil ik het effect van de zon door de trappen verkrijgen
want dat geeft heel mooie effecten en dat geeft eigenlijk heel de sfeer weer die daar heerst
ik heb ook op de filmpkes gezien dat er verkorte palen op sokkels die uit de muren staken werden gezet en dat is misschien ook nog een oplossing voor langs de muur montage .
er gaat natuurlijk een minimum hoogte zijn dat de palen moeten hebben om geen vonk overslag te hebben naar de muur

filmpke nog eens bekijken alsook de tunnel naar antwerpen centraal

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

in totaal 6 palen vandaag kunnen maken
dat gaat dus redelijk goed vooruit en ik heb nog materiaal voor een paal of 8
dus snel bij conrad die isolatoren bestellen dan kan ik heel de lijn met palen afwerken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ik ben vandaag de achterste lijn aan het afwerken


hier bij heb ik jullie raad nodig
voor de lijn komen twee rijen huizen met in het midden een straat (kasei stenen )
maar de hoven komen aan de achterkant uit op de spoorlijn
nu heb ik twee mogelijkheden om dit af te werken
2 meter beton platen schutting zetten is de eerste oplossing

of een berm maken met struikjes en dergelijke en dan kan ik voor elke tuin iets anders gebruiken als omheining


vooraan heb ik ongeveer hetzelfde probleem maar daar is het minder omdat aan de linker kant een schroothandel komt te staan en ik dus wel een deel beton platen kan gebruiken om dit gedeelte afte schermen


ik hoor het graag wat jullie een plausibele oplossing vinden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Elke tuin voorzien van zijn eigen afsluiting?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

In volgorde vanaf het spoor:

  • Een draadafsluiting of de drainagegracht
  • Een erfdienstbaarheid - een karrespoor of overwoekerde grindweg
  • De afsluiting van de hofjes, op zijn Belgisch ieder met een ander soort afsluiting
De erfdienstbaarheid geef je ergens tussen 2 huizen een aansluiting naar je straat, en het huis naast die aansluitingsweg heeft natuurlijk zijn garage achter in de tuin staan.
Ook heeft hier en daar een bewoner in zijn tuin een kot staan met daarnaast een deurtje in het hek om op de erfdienstbaarheid te komen.

De huizen aan de andere kant, daar laat je de tuin gewoon doorlopen tot op de rand van deplaat, zonder verdere afbakening.
Ter plekke van de schroothandelaar kan je de percelen iets minder diep maken en het terrein van de schroothandel achter de tuinen laten doorkomen.

Zomaar wat gedachtenspinsels. Hoop dat je er iets aan hebt.  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

hallo en reeds bedankt

dus aan de kant van het spoor kan ik eerst die berm zetten met daar bovenop die witte paaltjes met draad er door
dat is dan die afsluiting die meteen ook dienstdoet als geluids barriere
die grindweg is geen probleem en kan aan de kant van de bareel als toegang dienen
dan de afsluitingen ven de tuinen kan ik dan allemaal verschillend maken (planken,betonpalen,draad,betonplaten,hoten palen met draad enz.
effe een mockup maken en daar een foto van posten
ik wil ook nog een 3 mm stijging hebben naar de straat toe zodat ik pluimkarton kan gebruiken voor de kaseistenen.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Buikske

 

raf

#757
hier de foto's van hoe ik het gedaan heb









nu nog een klein vraagje
hoe breed zijn de huizen in een stad
ik heb hier 25 meter voortuin maar dat ga je dus nooit midden in de stad met rije huizen vinden
dacht dat ze een meter of 10 breed waren
de palen staan normaal 2 meter van elkaar maar omdat dit een hoek huis is he ik dus 2 meter meer genomen zodat ik de mogelijkheid heb om langs het huis nog een poortje te zetten

hopelijk bevalt het wat ik gemaakt heb en nu de tuinen beginnen te ontwerpen
dus het internet maar eens gaan afstruinen

gr raf
ik heb een gemiddelde gevonden van 20 stoepdallen en ik dacht dat die 30 cm vierkant waren dus 6 meter breed zouden de huizen zijn
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Raf,

huizen van 6 meter en zelfs een beetje minder zijn zeker goed voor stadshuizen, wanneer het al wat oudere huizen zijn. In nieuwbouwwijken is de gevelbreedte meestal groter.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

het zijn huizen die ik gekend heb van mijn geboorte dus een 58 jaar geleden
dan zullen ze zo rond de 6 meter geweest zijn
nu ze nog bouwen das andere koek

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

als ik het zo bekijk dan heb ik 10X10 cm om een huis van te maken
niet veel maar het moet kunnen
het voetpad is dan 1 cm breed en de straat is dan 15 cm
het voetpad is dan 90 cm breed ongeveer met de boorsteen der bij

we zien wel waar het allemaal op uitdraait om een realistisch beeld te krijgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

ons huis, vriendin en mij, is 6m breed. (huis is uit 1929 en natuurlijk zwaar verbouwd)
al de rest in de rij is maar 5m breed.

voetpad is wel wat breder hier
Greetz

Thommy

Sattrickske

In het Brusselse: voor 1960 was dat ong. 6 meter of zelfs minder voor de heel oude (<1900), daarna tussen de 6 en 7 meter.  Uitzonderingen bestaan er altijd.
Kijk gewoon wat je het beste uitkomt; zorg alleen dat je straatgevel steeds smaller is dan de lengte van de gemene muur.

raf

dus als ik het goed heb is het huis dieper dan het breed is
als ik het hoek huis dan 8 X10 maak zit ik goed
de rest van de rij huizen maakt het dan niet veel uit omdat je daarvan alleen maar de voorgevels ziet
sommige zijn hoger en andere hebben dan maar 2 verdiepingen en een plat dak
dan heb ik er eentje die heeft een vals verdiep omdat de huizen daar 3 verdiepen moesten hebben maar de eigenaars hadden er maar 2 gebouwd
ik kan dus alle kanten uit maar nu nog zo een huisje tekenen en uitfrezen dat gaat nog lachen worden mijn gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Ik woon in een typisch rijhuis uit 1929. Gevelbreedte 5.5 meter
Diepte is gegroeid met de tijd. Oorspronkelijk gebouw was een kleine 8 meter diep, met een aanbouw op halve breedte van 4 meter.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw