Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rode 60'er in Itali

Gestart door theedooz, 14 maart 2006, 15:09:16 PM

theedooz

Weet iemand welk NMBS nummer deze loc:

imghttp://www.trainzitaliafoto.com/data/591/medium/Treno_Cantiere_TK5958_1.jpg/img

ooit had? Het is niet de 6027, die had een blauwe band op de kast.
 

trainfreak

Op HGBTF loopt er een discussie over welk materieel er in Itali? rondrijd.
Daar zal je de nodige info wel vinden!
Spoorse groeten
Dimitri

Kedeng Kedeng

6012, 6016, 6027, 6034, 6036, 6039, 6042, 6045, 6047, 6060, 6067, 6070, 6073, 6089
het moet een van deze zijn [:D]

theedooz

Heb je toevallig ook een link naar het onderwerp op HGBTF (ik weet niet waar ik die site kan vinden?) En ja, het moet er een uit dat genoemde lijstje zijn (ik dacht dat de 6046 en/of 6048 ook naar Itali? zijn verkocht). Enkele vallen af omdat die niet rood zijn (geweest), zoals de 6036, 6039, 6047, 6060 en 6067. De 6027 was/is wel rood, maar dan met blauwe baan.
 

Dieter

http://hgbtf.net/viewtopic.php?t=150

Voila! U vraagt, wij zorgen ervoor! [:D]

Ik denk dat dit de 6042 is/was.

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

theedooz

Hartelijk dank allen!

Groet,
Tedo
 

erik de noorman

Vorig jaar stond deze rode 60 samen met een gele 60 en enkelde duitse V60 (in originele livrei) afgesteld in het station van Torontella
(lijn firenze-rome) Ze worden daar ingezet om werktreinen te slepen of in voorspan van zo'n kettinghor waarmee het ballast op deze lijn wordt vernieuwd. Indien ze dit jaar daar nog aanwezig zijn zal ik er enkele foto's van nemen en zien of ik het originele nummer kan achterhalen. Ze verkeren wel in zeer slechte staat. Gebroken ruiten, een zelfs zonder deur, toch worden ze in deze toestand nog ingezet, met mijn eigen ogen gezien.
Trouwens op de lijn Fir.-Rome vind je nog vele oude stations met volledige spooremplacement en alle toebehoren om stoomtrein te onderhouden of te voorzien van bevoorrading. Daar is de tijd blijven stilstaan. Je ziet er zelfs nog stoomloks (helemaal verkomerd) afgesteld staan. Ideaal om de sfeer van toen op te snuiven ook al zijn het vervlogen tijden.

Erik