Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Fleischmann 2014 nh : eerste lijstjes

Gestart door eve, 31 december 2013, 09:01:39 AM

eve


OlivierV

'k Snap niet, ze brengen daar Duitse IC rijtuigen uit op 1/93,5 lengteschaal en dat kost dan €50/stuk, ipv dat nu eens gewoon op 1/87 te doen ..., dat zijn toch steken die ge laat vallen want Roco heeft die rijtuigen dacht ik wel op juiste lengteschaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Citeer'k Snap niet, ze brengen daar Duitse IC rijtuigen uit op 1/93,5 lengteschaal

Ondanks alles is er nog steeds een grote afzetmarkt voor verkorte rijtuigen, dus niet enkel Fleischmann maar ook Märklin, Hag enz brengen die op de markt.
Niet iedereen heeft bochten van meer dan 1 meter (doormeter)
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Citaat van: OlivierV op 31 december 2013, 11:05:15 AM
'k Snap niet, ze brengen daar Duitse IC rijtuigen uit op 1/93,5 lengteschaal en dat kost dan €50/stuk, ipv dat nu eens gewoon op 1/87 te doen ..., dat zijn toch steken die ge laat vallen want Roco heeft die rijtuigen dacht ik wel op juiste lengteschaal.

Roco en Fleischmann zijn in principe 1 firma...

Erik

OlivierV

Citaat van: eve op 31 december 2013, 14:47:15 PM
Citaat van: OlivierV op 31 december 2013, 11:05:15 AM
'k Snap niet, ze brengen daar Duitse IC rijtuigen uit op 1/93,5 lengteschaal en dat kost dan €50/stuk, ipv dat nu eens gewoon op 1/87 te doen ..., dat zijn toch steken die ge laat vallen want Roco heeft die rijtuigen dacht ik wel op juiste lengteschaal.

Roco en Fleischmann zijn in principe 1 firma...

Erik
Dat weet ik ook wel, juist daarmee dat ik het raar vind. En ook al zijn die korte rijtuigen nog in trek ... 'k weet het toch niet goed hoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve

Het IS raar. Maar zo lang DIT bestaat... (vanaf 1:07 en vooral rond 1:40...)

http://www.youtube.com/watch?v=-OGO7I-cYMg

Erik


janieburton

Citaat van: eve op 31 december 2013, 15:21:36 PM
Het IS raar. Maar zo lang DIT bestaat... (vanaf 1:07 en vooral rond 1:40...)

http://www.youtube.com/watch?v=-OGO7I-cYMg

Erik

Ieder zijn keuze hoe hij zijn hobby beleeft.

Citaat van: Peter op 31 december 2013, 11:11:43 AM
Niet iedereen heeft bochten van meer dan 1 meter (doormeter)

Hier geef ik Peter gelijk niet iedereen heeft plaats voor bochyen van meer dan 1 meter.
Dat is momentel de reden dat ik nog niet ben (her)begonnen te bouwen aan mijn nieuwe baan, ik wil redelijk grote bochten maar dan boet mijn sporenplan in.