roco type 210/ reeks 60

Gestart door stevend, 29 december 2013, 12:22:07 PM

stevend

In ons nieuwste maandblad MSM (132) staat er vermeld bij nieuws-rollend materieel pag 9
dat Roco een diesel loc type 210 met cat. nr.62878 , recent heeft uitgebracht.
Verder googelen leverde namelijk het loc nr. op, en dit betreft 210 003.
Bij m'n weten was deze loc al uitgebracht in 2011. Dit wordt bevestigt in MSM 111 pag 7.
Wel onder het cat. nr. 62822.
Verder zoekwerk in de bib genaamd "traintamarre" zie ik verschillende loc nr. dubbel staan,
wel telkens met ander cat.nr. en andere jaartal zoals: 6005 - 6001 - 6006.
Nu is m'n vraag , is Roco bezig met het HER-uitbrengen van deze loc's en wat is het verschil met de
eerder uitgebrachte modellen?
Misschien de motor of decoder ?

OlivierV

Ik heb geen idee of het klopt, maar bij Roco was men bezig een verschillende variant uit te brengen met zowel niet gestroomlijnde buffers als wel gestroomlijnde buffers.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Ze mogen gerust nog items van vroeger terug uitbrengen die ik toen niet heb kunnen kopen.

Zou graag nog NMBS Oranje Eurofima's terug zien op 1/87st en niet zolas jaren geleden op 1/100ste.

OlivierV

Citaat van: janieburton op 29 december 2013, 17:06:35 PM
Ze mogen gerust nog items van vroeger terug uitbrengen die ik toen niet heb kunnen kopen.

Zou graag nog NMBS Oranje Eurofima's terug zien op 1/87st en niet zolas jaren geleden op 1/100ste.
Die zijn geregeld 2dehands te koop op 1/87 lengteschaal, hoe denk je anders dat ik ondertussen al aan 12 oranje exemplaren zit (11 verschillende bedrijfsnummers), gemiddeld een €25/stuk betaald en de meesten allemaal in nieuwstaat ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 29 december 2013, 17:51:03 PM
Citaat van: janieburton op 29 december 2013, 17:06:35 PM

Die zijn geregeld 2dehands te koop op 1/87 lengteschaal, hoe denk je anders dat ik ondertussen al aan 12 oranje exemplaren zit, gemiddeld een €25/stuk betaald en de meesten allemaal in nieuwstaat ... ;)

Zal eens wat meer naar beurzen moeten gaan ;)