modeling examen treinbestuurder NMBS

Gestart door stefan rosiers, 13 maart 2006, 18:17:22 PM

stefan rosiers

Heeft er hier soms iemand ervaring met het mondelinge examen treinbestuurder( ik moet er zo ??n doen). Verleden keer werd mij gevraagd door de jury of ik  een ander spoor mag nemen wanneer ik het gewone traject niet kan gebruiken (wat moet je daar nu bijgod op andwoorden als je nog geen opleiding hebt gehad). Weet er soms nog iemand hoe zij hun punten geven, vorige keer heb ik op alles goed kunnen andwoorden maar was wel wat zenuwachtig resultaat 6/20.
Ik zou wel een willen weten waarom ik niet meer heb.

n/a

Een goeie tip,
Antwoord altijd vanuit het oogpunt van veiligheid.
Als men een situatie gebruikt waarin men vb.
Je krijgt telefonische bevelen van je baas, voer je die uit op vraag van hem? ... zeker niet Ja antwoorden. Altijd veilig antwoorden, vb.
indien ik schriftelijk bewijs heb & indien het niet tegenstrijdig is met de reglementering dan zal ik die bevelen opvolgen.
Als ze vragen of je ooit al eens een klein verkeersfoutje gemaakt hebt met je auto... zeg dan NEEN, en dat je je altijd strikt aan de verkeersregels houd. Niks lossen van boetes...,
Als het bij den NMBS is moet je ook gewoon geluk hebben,
je moet rekenen dat de NMBS niet bepaald een eerlijk systeem heeft en dat het een corrupt bedrijf is vol met maffiapraktijken.

Succes.

Greg

citaat:
Geplaatst door TBbart

Als het bij den NMBS is moet je ook gewoon geluk hebben,
je moet rekenen dat de NMBS niet bepaald een eerlijk systeem heeft en dat het een corrupt bedrijf is vol met maffiapraktijken.

Succes.



Precies geen goede ervaringen met de NMBS.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Bundesbahnfreak

Das ook een compliment voor de mensen die er werken[:(!][xx(] of rij jij misschien voor DLC?

@ Stefan Rosiers, gewoon meedoen jong, en inderdaad altijd vanuit veiligheid denken.

rgp

Dag,

Ik zit regelmatig in jury's zowel voor aanwervingen, examens als voor regularisaties.
En ik merk op dat er een deel het nogal losjes opnemen, in het genre "ik weet alles" en die dan wel de grootste onzin uitkramen.
Er is ook altijd een vertegenwoordiging van de vakbond en ik heb het al meegemaakt dat ze niet akkoord waren met de beslissing van de jury.
Dus "maffiapraktijken en co" komt meestal uit de mond van een te licht bevonde en gefrustreerde kandidaat.
Als je een antwoord geeft, wees dan ook eerlijk, de juryleden zijn geen uilen, he.  Als je antwoordt dat je nog nooit een verkeersovertreding hebt begaan, zou je wel eens - terecht - voor onbetrouwbaar kunnen worden aanzien.

Roland

prulleman

Wat betreft jury's en zo zijn ze bij de NMBS erg correct. Er is geen gesjoemel bij. Het gaat er echt eerlijk aan toe. Kan ook niet anders met zoveel verschillende mensen die de examens opvolgen[;)]

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door prulleman

Wat betreft jury's en zo zijn ze bij de NMBS erg correct. Er is geen gesjoemel bij. Het gaat er echt eerlijk aan toe. Kan ook niet anders met zoveel verschillende mensen die de examens opvolgen[;)]



Inderdaad, en als je een schriftelijk examen aflegt (aanwerving of bevordering) wordt vooraf je naam dichtgeplakt en mag je nergens handtekeningen plaatsen.  De naam wordt pas gekend NA de verbetringen van de proeven.

Ik vind het wel straf, TBBart begint met zijn eerste post hier al direct rond zich heen te stampen, wordt nog een gezellige klant. WELKOM

rgp

Dag,

In het verleden hebben ze zo'n types aangeworven.  resultaat: ongeveer 35 jaar miserie mee.

Roland

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

In het verleden hebben ze zo'n types aangeworven.  resultaat: ongeveer 35 jaar miserie mee.

Roland



Zo hebben wij er ook een paar rondlopen.

Grt

Rudy

Hannelore

Als je niet slaagt in dit examen, is er dan mogelijkheid tot beroep?

Ik heb weet dat een lichte voorkennis van elektronica en mechanica meegenomen is, maar wat als ze bijna 3/4 van dergelijke vragen stellen. De kans van iemand met bijna of geen voorkennis is dan toch ook bijna nihil, denken jullie niet
 

the_gold

Ik was jammer genoeg niet geslaagd voor mijn eerste selectieproef proef als TB- Rangeerder. Teleurgesteld was ik wel omdat ik niet de kans kreeg om mijn motivatie te tonen in een gesprek met een persoon of voor een jury. Ik vind het ook jammer dat ik niet mijn punten heb bekeken achter de proef aangezien je daar wel de kans voor kreeg ( momentje van frustratie natuurlijk )


Die functie zou ik natuurlijk met liefde doen, maar tegenwoordig mag je enorm knokken en je bewijzen om er te raken in het leven..
Ik zou het nogmaals proberen binnekort, wie weet.. De aanhouder wint?


Groeten
Nicolas

factageklerk

Je kan info verkrijgen bij de vakbond en aan de hand van examenvoorbeelden je proberen voor te bereiden, lukt het niet van de eerste keer niet mee inzitten je kan steeds opnieuw proberen
 

ERVIN

Je moet dus een lichte voorkennis hebben van electriciteit en electronica, dan hoef ik daar zelfs nog niet aan te denken om treinbestuurder te worden, want ik ken daar niets van!![:I]

Ik zal maar treinbestuurder in het klein spelen dan, alhoewel je daar eigenlijk ook wel wat electriciteit en electronica voor moet kennen.[:I]

nmbs

Schrijf U in, doe je best en zie wat er uit de bus komt.  Ik ben indertijd geslaagd voor het toegangsexamen (eenparig versnelde beweging, vertraagde beweging, katrollen, toepassingen op de wet van Amp?re,...) en dat met een diplommeke Economie-Moderne Talen waar ik maar 1 uurke fysica had gekregen :-)
Vergis je niet in de job, het is meer dan treintje spelen.  En, je zal nog nooit zoveel gestudeerd hebben als bij de NMBS :-).

Succes!!

janjozef

En als je gebuisd bent krijg je bij den NMBS gewoon ne C4 geen herkansing nul niks nada, een jaar gestudeerd voor den hond, 95 op 100 op de praktijk, 9 op 20 op de theorie bij de voorlaatste proef en je kan gaan, geen herexamen, geen herkansing niet overzitten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem