Gezocht: advies van Märklin- rijders met Central Station

Gestart door Passant, 18 december 2013, 16:46:21 PM

Passant

Beste lijstgenoten,

Ik ben beginner, en ik beschik momenteel over een H0 testbaantje en Mobile Station2. Ik heb diverse vragen, die waarschijnlijk voor ervaren modelspoorders als jullie zeer banaal zijn, zodat ik ze moeilijk hier per onderwerp in het forum kan stellen. Ik heb dat overigens reeds enkele keren gedaan, maar elk antwoord roept dan weer nieuwe vragen op...

Daarom ben ik op zoek naar iemand uit deze groep die digitaal Märklinist is, ervaring heeft met een recente versie van Central Station, en bereid zou zijn me te antwoorden. Ik kan dan mijn vragen meer gericht stellen en hoef het forum niet te belasten met waarschijnlijk oninteressante problemen. (Zo probeer ik momenteel uit te maken of het interessanter is wissels te schakelen met een inbouwdecoder (in de C-rail) of met de pas verschenen losse decoder m84;  of het mogelijk is Belgische seinen te vinden die digitaal aanstuurbaar zijn met de CS, enz...).

Is er zo iemand ?

Alvast bedankt!


Passant46

 

Geert SBB 460

Beste,
Ik ben alvast een gebruiker van de cs II tot mijn tevredenheid. Goed alternatief in mijn ogen is de Ecos van Esu. Wat uw vraag beterft over het schakelen van wissels: De inbouwdecoders voor c-rail wissels zijn goed maar ik vindt ze rete-duur. Zelf heb ik K-rail wissels die ik schakel via cs II EN Litfinski decoders. Zijn een stuk goedkoper dan Märklin decoders en geen gedoe met dipschakelaartjes. Goed alternatief zijn de Viessmann decoders. Van beide merken kan je trouwens een soort van zelbouwpakket kopen wat het nog goedkoper maakt. In ieder geval werkt dit bij mij perfect. Mocht je nog vragen hebben vuur maar af.(ook al weet ik niet alles)
Mvg, Geert.

dani