REE H0 nh 2014 april : Franse rijtuigen

Gestart door eve, 17 december 2013, 11:04:13 AM


modelbaanHO

Hebben deze rijtuigen in België gereden en zo ja, wanneer ?
Heeft iemand hierover info ?

Ik weet wel dat er Franse rijtuigen naar België kwamen, onder andere in speciale treinen (zoals de Lourdestrein), maar ook in het gewone internationale reizigersverkeer. Het is vooral voor dit soort van treinen dat ik ze zoek. Deze wagens lijken er alvast op. Wanneer mijn info juist is werden de rijtuigen later vervangen door de zgn. Corail rijtuigen, maar die zijn ook al een tijdje niet meer verkrijgbaar (in tp. 4).

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rovanko

Citaat van: modelbaanHO op 17 december 2013, 12:16:37 PM
Hebben deze rijtuigen in België gereden en zo ja, wanneer ?

Hallo,

Uiteraard reden de door REE aangekondigde Franse  korte DEV-rijtuigen in België! In grote hoeveelheden zelfs. In bijna alle treinen tussen Parijs en Amsterdam (en zeker ook de treinen op het deeltraject Parijs-Brussel) waren er mee samengesteld. Bovendien passeerden ze in de internationale treinen in de relatie Frankrijk via Luik naar Duitsland en verder naar Scandinavië en Polen! Je hoeft er niet over te twijfelen dat die rijtuigen in treinsamenstellingen uit de jaren 50 van de vorige eeuw zonder meer een plaatsje kunnen vinden.

Gegroet,

Rob