Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Lima rails

Gestart door Drinoow, 11 maart 2006, 15:52:03 PM

Drinoow

Hallo, ik vroeg mij af of mijn oude lima rails compatibel zijn
met peco code 100 rails. Of zou ik heel mijn assortiment aan rails
beter vervangen door ??n merk???

Alvast bedankt!

n/a

Hallo,

Hebben ze de zelfde hoogte = 2,5 , ik vermoed van wel.
Dan gewoon even een proefbaantje leggen.
Als het lukt kun je (op vaste baan) de oude rails nog altijd verdoken leggen.

Spoorse Groetjes
Locorail

ERVIN

Hey Drinoow,welkom op dit forum,ik heb hier nog een volle doos met allemaal Lima-sporen liggen,je mag ze allemaal gratis hebben als je wil.[;)]

Drinoow

Alvast bedankt voor de reacties.

En Ervin zitten er ook nog wissels tussen deze sporen?

janjozef

Wel Drinoow ik zou die oude lima gewoon verticaal klaseren. Weg met die rommel en nieuwe niet-ijzeren rails kopen zodat ze niet teveel oxyderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Jan heeft volkomen gelijk. Ik heb hier ook nog Lima rails liggen. Je mag ze zo komen halen, maar ik doe je er op lange termijn absoluut geen plezier mee. Investeer liever in degelijk materiaal.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Drinoow

Owkeej mannen, dan zal ik mn centjes eerst en vooral
spenderen aan nieuwe sporen.

Dankjewel

MVG
Sandrijn

janjozef

Drinoow je zulrt er echt geen spijt van krijgen niets zo erg als roestende sporen, probeer dat maar op te kuisen. Peco zijn een legering net als roco en Fleichmann. en die roesten niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trickl

Even op dit draadje meespringen.
Mijn baan ( doe ik aan het verhuizen ben) ligt vol met Lima sporen.
Na een verblijf van 15 jaar op een niet zo ideale zolder heeft het roestspook zich serieus meester gemaakt van mijn sporen. Zo te zien zal er niet veel meer te redden vallen, en gaan we dus moeten herbeginnen. Gelukkig kan ik de taferconstructie en planken wel hergebruiken.
Nu mijn vraag: ik ben dus ook op zoek naar code 100 rails, daar ik nog met oude treinen wil rijden. Er wordt hier gesproken van peco en Fleichmann, maar zijn Piko rails ook goed qua kwaliteit? Het lijkt dat Piko toch iets beter te vinden is dan Peco.

Groetjes,
PP

doomslu

In volgende draadje lees je ook al 't ??n en 't ander over Piko sporen en andere...
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=861&SearchTerms=piko

Ik heb vorige week een pak Piko-A spoormateriaal gekocht. Na lang rondneuzen vond ik deze winkel in Duitsland het goedkoopst : http://www.modelleisenbahn.com/listen/piko_52.htm
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trickl

Ik had dat draadje ook al gevonden, maar hier wordt weer niet gesproken over de piko rails, daardoor begon ik te twijfelen, vandaar mijn vraag.
Ik heb eens gekeken op die site in Duitsland, en inderdaad, deze zijn wel goedkoop.

Groetjes,
PP

trickl

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik heb vorige week een pak Piko-A spoormateriaal gekocht. Na lang rondneuzen vond ik deze winkel in Duitsland het goedkoopst : http://www.modelleisenbahn.com/listen/piko_52.htm



Hoi,
is dit een betrouwbare leverancier?
Hoe lang duurt het tussen bestelling en levering?
Ik zou ook nog een pak rails moeten bestellen, en dat scheelt toch al rap een pak euro's t.o.v. de belgische prijzen.

Groetjes,
PP

ysbeer

Is een betrouwbare leverancier,of hij echt de goedkoopste is vraag ik mij af.
Welke heb je nog meer geprobeerd.
Denk wel aan de verzend kosten.

Eventueel heb ik nog wel wat adressen,woon je ver van de duitse grens?

wim

trickl

Wim,

Voor de bestelling die ik wil plaatsen betaal ik in Belg?e ongeveer ?300. De zelfde bestelling in de opgegeven webwinkel zou mij, incl. transport, ?230 kosten. Toch een aardig verschil lijkt mij.
Jammer genoeg woon ik ver van de Duitste grens, namelijk in West-Vlaanderen. Een trip ondernemen naar Duitsland zit er dus niet meteen in.

Groetjes,
PP