C-Rails monteren

Gestart door Catje, 03 december 2013, 16:58:02 PM

Catje

Wat is de beste methode om de c-rails te monteren?
Ik heb hier op dit forum wel een topic gelezen hoe of dat de roco line rails bevestigd worden,
zonder dat deze dan nadien de geluiden doorgeven.
Maar bij de c-rails zijn er in de railstukken alleen maar plaatsen voorzien waar men de rails kan schroeven.
En de rails los laten liggen is volgens mij geen optie.
Volstaat het, om bijv alleen op enkele plaatsen in bijvoorbeeld in een bocht deze rails vast te schroeven.
Wat is een goede methode, zonder dat er teveel geluid wordt afgedragen?

groeten,
Willy

reeves

Hallo Willy,


Ik leg die vast met een klein drupje van een "hotglue" is zo'n lijmpistool waar je van die lijmstaafjes insteekt, ligt goed vast en kan ook terug verwijderd worden nadien, nagelen of vijzen niet doen dan gaat het rolgeluid via die nagel naar je tafel en deze fungeert dan als versterker of klankkast wat een serieus lawaai :o kan zijn

Groeten Tom

PietB

Met Tom eens, geen schroeven gebruiken.
Zelf gebruik ik siliconenkit, om de 10 cm aan weerskanten van de bedding een klein rupsje.
Omdat ik als isolatie tussen de rails en het hout dunne foamplaten heb liggen en die kunnen niet zo best tegen hotglue.

grt Piet.

Catje

Citaat van: reeves op 03 december 2013, 19:29:25 PM
Hallo Willy,


Ik leg die vast met een klein drupje van een "hotglue" is zo'n lijmpistool waar je van die lijmstaafjes insteekt, ligt goed vast en kan ook terug verwijderd worden nadien, nagelen of vijzen niet doen dan gaat het rolgeluid via die nagel naar je tafel en deze fungeert dan als versterker of klankkast wat een serieus lawaai :o kan zijn

Groeten Tom

Tom bedankt voor uw advies, ga dit opvolgen. ;D

mvg,
Willy

Catje

Citaat van: bossie op 03 december 2013, 20:43:42 PM
Met Tom eens, geen schroeven gebruiken.
Zelf gebruik ik siliconenkit, om de 10 cm aan weerskanten van de bedding een klein rupsje.
Omdat ik als isolatie tussen de rails en het hout dunne foamplaten heb liggen en die kunnen niet zo best tegen hotglue.

grt Piet.

Piet, ook u eveneens bedankt voor uw antwoord. :)

mvg,
Willy