Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Dirkh

Daarstraks een test gedaan met de voorgevel, een laagje zwart tussen de twee lagen is voldoende om het doorschijnen te vermijden.

Ondertussen al wat verder gewerkt, een nieuwe basisplaat gemaakt en in een kleurtje gezet, voorzien van die betonnen richel vooraan waar later de deuren op gaan schuiven.
De eerste zijwand uitgesneden. Het is wel puzzelen omdat de platen slechts 150 mm breed zijn en de gevel 252 mm langs is. dus telkens 2 stukken aan elkaar passen.

En tussendoor ook nog even aan een ander projectje gestart. We met minder goesting maar we moeten de wederhelft ook nog wat gunnen. Dat wordt haar nieuwe hobby ruimte om de naaimachine en snijtafel te kunnen plaatsen.

Dirkh

Maar een aantal voorbereidende schilderwerken gedaan. Nu mis ik een airbrush. Wat een gepruts om al die paaltjes van een kleurtje te voorzien. E nu moet er nog een donkere wash overkomen om de kleur helemaal goed te krijgen.

En geen paniek die foutjes zijn ondertussen ook al bijgewerkt. Bij het nemen van de foto's toch nog wat stukjes gevonden die ik vergeten was.

ERVIN

Dirk heb jij ook altijd zoveel problemen om die paaltjes te schilderen , bij mij " pakt " die verf daar bijna niet op , ik moet steeds meerdere lagen aanbrengen.

Of heeft er iemand hier een goede werkmethode voor??

SuSke

Citaat van: ERVIN op 21 oktober 2016, 18:03:14 PM
Dirk heb jij ook altijd zoveel problemen om die paaltjes te schilderen , bij mij " pakt " die verf daar bijna niet op , ik moet steeds meerdere lagen aanbrengen.

Of heeft er iemand hier een goede werkmethode voor??

primer op zetten. 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Die verf pakt best wel, echter hier is het probleem dat de kleinste profielen maar een gleufje van 0.7mm hebben en je moet daar tussen kunnen met het penseel.
Door die grote constructie, veel paaltjes bedoel ik dan is het moeilijk om met het penseel er goed aan te kunnen.
Volgende keer ga ik eerst de profielen een laagje verf geven en dan pas monteren. Dan moet ik enkel nog hier en daar bijwerken.

59erke

is de airbrush geen oplossing Dirk ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Dat is juist het probleem geen air brush en geen geld voor een air hrush en uitrusting.
Komt nog bij dat ik hierboven geen water voorhabden heb en telkens een trap af moet om alles uit te wassen. En trappen zijn nu niet zo gemakkelijk voor mij zeker als je nog iets moet meenemen.

Dirkh

Nog even verder gedaan aan de loods

Ik ben er niet helemaal tevreden over en die stomme raampjes zijn bij het monteren van de loods ook nog eens gelost.
Nog wat herstelwerk te doen, de deuren nog maken en dan alles nog wat verder van kleur voorzien.

59erke

ziet er zeker niet slecht uit , dirk
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Ik heb de ramen er maar terug uitgesloopt. Nu alles terug aan het bijvijlen om de lijmresten te verwijderen en terug beginnen met nieuwe ramen te maken voor de volgende poging maar eerst de loods terug bijwerken met een laagje verf.

En dan een groot dilema, we zijn boven alle kamers aan het renoveren en nieuwe vloer aan het leggen, behangen en de venstertabletten aan het vervangen. De eerste kamer is nu afgewerkt buiten dat er nog een stukje van de deur moet gezaagd worden. Ik was het resultaat aan het bekijken en normaal is die kamer voorzien voor de hobby van mevrouw. Zegt ze ineens, zou jij niet beter deze kamer nemen voor de treinen, die is groter en ik heb niet zoveel plaats nodig dan zit je niet zo bekrompen.
Moet je weten dat mijn huidige kamer al 4 op 5 meter is, die andere is 5.5  op 5.5 m.
De verleiding is groot om te verhuizen.  :)

PeterVG

Niet twijfelen Dirk
Meer ruimte is altijd meegenomen.

eddy

Hoi Dirk,
als U hulp nodig heeft om te verhuizen,laat dan maar iets weten.

groeten eddy

marc goovaerts

In N wordt dat wel een heel stevige baan !

Dirkh

Bedankt Eddy voor het aanbod maar mijn baan is opgebouwd in segmenten en gemakkelijk te verplaatsen. Het grootste stuk is 140 x 80 cm dus geen probleem om van de ene kamer naar de andere te verhuizen.

En groter ga ik die zeker niet maken, ik zal al blij zijn als ik dit afgewerkt ga krijgen.

Wel zou ik nu meer plaats hebben om kleine extra projecties te maken. Wie weet een minibaantje ;) daar zit ik al enkele jaren over te denken en wie weet komt het er ooit van.