Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Doornroosje

Precies of in het echt is alles zo perfect...

Dirkh

Even bezig geweest met de glasramen heb ze voorlopig even gemonteerd met dubbelzijdige tape om te testen.  (het rechtse hangt trouwens iets te hoog blijkbaar)
Dank zij enkele samples van Dani heb ik ook al voorlopige verlichting ingebouwd. (dan u Dani)
Je ziet door het linkse raam wel de draad van de verlichting, het is geen veeg op het glasraam, ik moet de draad dus goed wegwerken tegen de zijkant.

Misschien nog iets donkerder maken?

Kautenbach

knetters, ziet er fantastisch uit, nee, ik zou t zeker niet donkerder maken, eerder je donkere gevelsteen ietsie lichter, met n wash? de combi met die dakpannen is meer dan geslaagd ;) ;D

marc goovaerts

Citaat van: Dirkh op 16 januari 2015, 11:37:38 AM
Misschien nog iets donkerder maken?
Dat hangt er van af... Overdag zie je nauwelijks iets van glasramen van buiten uit. Pas in het donker komen de kleuren dankzij de binnenverlichting zichtbaar aan de buitenkant.... Dus eens een fotootje maken 'bij nacht' (met de kamerverlichting uit) ? Als ze er dan uitzien als schijnwerpers, zou ik er een zachtere verlichting in zetten.

Dirky

Jammer van al die fouten Dirk  ;)

Grapje hé!!!

Super! Modelbouw met een super grote M :)... of was het nu N?

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Tot nu toe nog niet gereageerd, maar wel met stille bewondering dit draadje gevolgd.

Gewoonweg prachtig !!
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

just4fun

Citaat van: Dirkh op 16 januari 2015, 10:25:19 AM
...
Aan de ingang rechtse pilaar staat iets te ver van de kant, links is het kleine randje tot aan de zijkant krom, bovenste raam binnenzijde is niet even breed aan beide kanten, de rand rond de boog boven de deur is niet mooi uitgelijnd met de boog.
...

Ge moogt vooral niet te streng zijn voor jezelf.
Zijn alle zogenaamd symmetrische gebouwen wel echt symmetrisch?
Staat elke muur 100% loodrecht?
Is elke hoek mooi 90°?
'k Denk het niet.

Dit is gewoon een prachtkerk die je hebt neergepoot.

Paul

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

railrunner

Citaat van: Dirkh op 16 januari 2015, 10:25:19 AM
Citaat van: railrunner op 16 januari 2015, 10:02:09 AM
Fouten???  Welke fouten?  Ik zie er geen of beter, ik wil er geen zien.  Ongelofelijk mooi Dirk, prachtig staaltje pur sang modelbouw!  Eigenlijk zijn er geen woorden voor om dit soort modelbouw te omschrijven.  Als de rest van het dorpje in dezelfde trend wordt, amaaaaai dan!
Zegt dan diegene die zoiets kan bouwen  ;)

Dat is pas modelbouw, daarbij is mijn kerkje een amateur knoeiwerkje.  ;D

Maar bedankt allemaal voor de complimenten, dat doet deugt en geef de moed om verder te gaan.

Maar Goed zien !!   (gebruik eens CTRL+ in je brouwser en vergroot de afbeelding) ;) 
Aan de ingang rechtse pilaar staat iets te ver van de kant, links is het kleine randje tot aan de zijkant krom, bovenste raam binnenzijde is niet even breed aan beide kanten, de rand rond de boog boven de deur is niet mooi uitgelijnd met de boog.
En het schilderen is niet juist genoeg, bij het drybrushen van de stenen soms teveel verf gebruikt en hier en daar zijn de boordstenen niet mooi recht geschilderd. En dan nog zijn er veel foutjes in het krassen die nu na het schilderen pas opvallen.
Het inkrassen van de voegen in de steunberen is ook niet zo geslaagd, er zitten eigenlijk nog teveel braampjes aan.
Zo een macro opname is verschrikkelijk, je denkt dat het er redelijk goed uitziet en dan bekijk je die macro foto's en zie ja allemaal kleine foutjes.
Maar ik lig er niet van wakker, van op een halve meter zie je er niets meer van. ;D

Ik ben eigenlijk best tevreden als je bedenkt dat dit mijn eerste zelfbouw projectje is. Ik had eigenlijk beter eerst een paar huisjes gemaakt die achteraan in het dorp komen te staan en wat eenvoudiger waren om te bouwen om wat ervaring op te doen.

Ik heb in elk geval al heel veel bijgeleerd en vond het tot hiertoe een fijn projectje en een leuke uitdaging. Ik ga nog proberen van volgende week zoveel mogelijk af te werken en dan gaat de kerk mee naar een workshop werken met de snijplotter in Waver (http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=46&t=866) . Benieuwd naar de reacties daar als men de kerk in het echt ziet.

Hehe.  (Eventjes off the topic, ben al een tijdje terug met dat project bezig indien mogelijk, maar vlot niet echt met 3D-tekenen van de bootjes)

Neen, neen Dirk, dat wat ik maak is andere modelbouw, niet te vergelijken.  Maar uwe modelbouw, tja,... dat is om met een gepast woord te zeggen: 'goddelijk'  ;)  Met die glasraapjes krijgt het kerkje er een extra touch bij.  Kleur van de stenen vind ik prima. En, niet teveel in detail kijken aub, anders komt uw duiveltje misschien naar boven en belandt het kerkje in de vuilbak >:(.  Dat is eigenlijk iets typisch voor zelfbouw schaal N (en andere kleine schalen), geen macrofoto's maken, spreek uit ondervinding!!!!

Dirkh

Het schilderen is volgens mij voor 90% klaar, nog enkel de stukjes die er nog op moeten die krijgen nog een kleurtje.
Ik was aan het rommelen om dakgoten te zoeken en kwam deze huisjes en goederenloods tegen. Ik denk dat ik al een beetje vooruitgang heb gemaakt. ;D

Maar goed nog geen dakgoten gevonden, het profiel dat ik heb is te grof volgens mij (half rond van 2.5mm) dat zou 40 cm zijn.
De dakgoten van de oude huisjes zijn niet voldoende om alle stukken te maken en dan moet ik mixen en zijn niet alle dakgoten hetzelfde.
Dus op zoek naar halve buizen in strips van 1 mm , ik weet zelfs niet of ze bestaan.

Ondertussen kan de rest wel afgewerkt worden.
De ramen van de toren staan erin en de trap is geplaatst.

Sattrickske

Hé Dirk,
Lig niet te gauw wakker van die macro opnamen.  Fouten ga je hiermee steeds kunnen zien, wat telt is of je het met het blote ook kan zien.  Ik gebruik macro om fouten op te sporen die ik anders met het blote oog niet kan zien en probeer dan zoveel mogelijk te corrigeren.  Zulke kerkjes zullen in het echt ook wel foutjes bevatten hoor, daaraan kan je zien dat het nog handwerk was.

Wat je profieltjes betreft voor de dakgoot, ik vind 40cm niet overdreven.  De dakgoot van m'n huis is al zo breed... De 1mm holle buizen ga je volgens mij niet makkelijk vinden vrees ik.  De kleinste die ik heb zijn holle buizen van 1.5mm in messing; maar om dat in de lengte door te zagen om er een dakgoot van te maken :o.
Ik denk als je de 2.5mm half onder het dak hangt, de oversteek belange na niet zo groot zal zijn.

Tricolor

Dirk,

Voor dakgoten is dit misschien iets :Ratio Kit nr 300 Gutters and Drainpipes

ww.peco-uk.com/product.asp?strParents=3340,3341&CAT_ID=3342&P_ID=17705

mvg

Bjorn

marc goovaerts

Met een w-ke meer werkt het makkelijker:
www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3340,3341&CAT_ID=3342&P_ID=17705

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 16 januari 2015, 21:29:02 PM
Met een w-ke meer werkt het makkelijker:
www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3340,3341&CAT_ID=3342&P_ID=17705
Bedankt voor de link.
Die ga ik eens bekijken want 2.5 mm is echt geen zicht.

Nog een klein probleem, ik en aan het  proberen van die leien te verweren maar dat lukt niet zo goed, waarschijnlijk moet ik een andere methode gebruiken omdat de leien van karton zijn.
Straks nog eens terug proberen.