Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

De verdwenen plaat

Gestart door Huugooke, 29 november 2013, 10:52:20 AM

Huugooke

Raadsel: waar stond dit, van waar kwam het en vooral: waar is het nu?


2913 montreal by huugooke, on Flickr

Michiel

Een gespeculeerde gok, gezien de contructeur en datum: dit is de contructeurplaat van een Belgische stoomloc type 29 (specifiek de 29.013), waarvan er in 1945 160 bij MLW werden gebouwd. Waar het nu is, geen idee. Waar staat onze muzeumloc?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Hier nog duidelijk in beeld: (foto uit de jaren stillekes)


2913 by huugooke, on Flickr

en op recente foto's niet meer:
bijvoorbeeld:
http://users.belgacom.net/berckmans/stomer.htm2.htm

(bang voor) koperdieven?

matti


Die fabrieksplaten zijn van de lok verdwenen sinds haar revisie in het Duitse Meiningen in 2003. Het hoe of waarom is mij ook onbekend, en waar ze nu zijn is al helemaal een raadsel.

Matti

Rangeerduivel

Citaat van: matti op 02 december 2013, 20:25:47 PM

Die fabrieksplaten zijn van de lok verdwenen sinds haar revisie in het Duitse Meiningen in 2003. Het hoe of waarom is mij ook onbekend, en waar ze nu zijn is al helemaal een raadsel.

Matti

Misschien in opdracht van een politicus....ZET DIE PLOAT AF!!! ;D

;)

Huugooke

Citaat van: matti op 02 december 2013, 20:25:47 PM

Die fabrieksplaten zijn van de lok verdwenen sinds haar revisie in het Duitse Meiningen in 2003. Het hoe of waarom is mij ook onbekend, en waar ze nu zijn is al helemaal een raadsel.

Matti
Misschien een gelegenheid voor PB om onze modellen te vervolledigen?