Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

ls serie 13

Gestart door jb, 24 november 2013, 21:08:16 PM

jb

beste forumleden,

ik lees nu al een tijdje mee op het forum.....
toch is dit mijn eerste post, ik ben ook actief op bnls, ik ben op dit moment bezig met het bouwen van men eerste digitale baan in ho.
vandaag ben ik naar het fort van merksem geweest waar ik een ls models serie 13 heb gekocht, nu heb ik een esu v4 dcc decoder er in gepropt, rijden doet hij goed, lampjes branden niet. Na wat onderzoek op de esu site vind ik enkel de loksound instellingen voor deze lok.
heeft er toevallig iemand hier op het forum de instellingen voor een decoder zonder sound die ik via de lokprogrameerbox kan programeren?
alvast bedankt,

mvg, jorg.

Binco

Als hij goed rijdt maar de lampjes niet branden moet je de decoderstekker met zijn 8 pinnetjes eens 180 graden draaien.
Kan goed zijn dat het daarmee al opgelost is!  ;)

eve

En ik ben er zeker van dat die lok niet zal rijden !!!

Dat is absoluut een slechte raad : NIET DOEN.

Erik  >:(

Binco

Citaat van: eve op 24 november 2013, 22:21:08 PM
En ik ben er zeker van dat die lok niet zal rijden !!!

Dat is absoluut een slechte raad : NIET DOEN.

Erik  >:(

Pardon Erik?  ???

Ik weet heus wel wat ik zeg hoor!
Als je een 8 Polige decoderstekker omdraait kan je niets mis doen! enkel de aansluitingen naar de lampjes zitten anders!
Dit is al zoveel meegedeeld op dit forum voor mensen waarbij de lok wel rijdt maar de lampjes niet branden!


Rangeerduivel

#4
Dan komt het er op neer dat de stekker in de eerste pose verkeerd zat.
Kan uiteraard geen kwaad die te draaien.
Het kan niet "levensgevaarlijk" zijn,of men zou een voorziening treffen dat ie niet kan gedraaid worden.

;)

Er staat niet altijd een herkenningsteken op de printplaat,en dan gebeurt dit al eens...

OlivierV

Normaal wordt er toch medegedeeld bij het plaatsen van een decoder in een voorbereidde loc dat de oranje kabel van de stekker bij het sterretje op de print moet zitten.

De decoder omgekeerd steken geeft niet, dit heeft enkel zoals enkelen mij reeds voorzegden invloed op het feit of de lichtjes al dan niet branden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ceuleer

Citaat van: Binco op 24 november 2013, 21:12:56 PM
Als hij goed rijdt maar de lampjes niet branden moet je de decoderstekker met zijn 8 pinnetjes eens 180 graden draaien.
Kan goed zijn dat het daarmee al opgelost is!  ;)


Klopt volledig, dit heb ik ook al meegemaakt, geen licht, gewoon omdraaien, soms staat er geen sterretje op de printplaat, zo kan je je al eens vergissen.

Grz,
Gunter

jb

bedankt voor jullie advies

dit zal ik eens proberen vandaag, er staat inderdaad geen merkje op de decoder waardoor ik dus 50/50 kans had...draaien, niet draaien.....
zolang er maar geen rook uit komt vind ik het best ;D

tot later, jb

eve

Ik heb nog nooit een NEM652 printaansluiting gezien zonder Pin1-aanduiding.

Erik

jb

Bij deze de 1309 Antwerpen in het station van Wijnegem.

Succes  ;)


Rangeerduivel

Jorg,
Op de foto branden de lichten,dus gaan wij er van uit dat het omdraaien van de stekker vruchten heeft afgeworpen...
Heb je er op gelet,stond er een teken op de printplaat of niet?

In ieder geval,plezier met de loc,ik heb er ook zo éné,het zijn juweeltjes in alle opzichten,maar pas op met de panto's,die zijn zéér gevoelig voor schade!

;)

jb

 Het is inderdaad gelukt Rangeerduivel waarvoor dank  ;)
Op het printplaatje van de lok stond een merk (1), op de decoder niets, maar zoals Olivier vertelde oranje kabeltje bij merkteken.
Mvg, Jorg