Märklin "Big Boy" artnr. 37991 digitaal

Gestart door factageklerk, 20 november 2013, 12:03:29 PM

factageklerk

Hallo beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn Big Boy locomotief. Vandaag had ik hem nog eens uit z'n doos genomen en op de rails gezet, rijden deed hij perfect, de verlichting werkte, behalve het geluid. Wat ik ook probeer er komt niets uit. Omdat ik ook niet graag bij het minste naar de winkelier wil hollen, wou ik vragen of er hier nog forumleden zijn die met dit probleem geconfronteerd werden en weten wat ik hieraan kan doen. De loc bestuur ik met het mobile station.
 

argilla

Joris misschien een domme vraag; staat er nergens een minischakelaar die je moet omzetten voor het geluid, sommige merken doen dit ?
Het kan ook zijn dat je de desbetreffende CV moet veranderen .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

... of er zit een draadje naar je luidspreker los ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

#3
De laatste keer dat ik hem gebruikte werkte alles nog zowel met de control unit 6021 als het mobile station.  Bij deze laatste meld de loc + functies zichzelf aan. het het geluidsvolume staat nochtans 100% dat heb ik al nagekeken. Ik heb hem zojuist ook geopend zowel loc als tender ,geen schakelaar te vinden. Wat me wel opviel was dat in de tender de draadjes vastgeplakt waren met (hoe noemen ze dat klittenband/schuimachtig)plakband. De kleefstof hing overal en ook op de luidspreker. Kreeg de tender ook moeizaam verwijderd.
 

factageklerk

Ik heb het inmiddels ook getest met de control unit 6021 , geen reactie. Ik vermoed dat de luidspreker "fin de carrïere" is  :(
 

Gerolf

Een luidsprekertje gaat niet zo gauw stuk. Fijne draadjes er naar toe echter ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Tja , dat gaat een retourtje naar de winkelier/fabrikant worden , want ik vind de oorzaak niet :-\