Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Roco Booster 10764

Gestart door DelticPower, 15 november 2013, 22:00:08 PM

DelticPower

Hallo, laast op een verkoping een Rocobooster 10764 met trafo gekocht. Deze is via een speciaal kabeltje aan te sluiten op het kastje van de roco-multimuis of de Fleischmann uitvoering. Wil deze echter aansluiten op mijn Intellibox. Iemand hier ervaring mee? Of weet hoe?

Groeten Jan

PietB

Hallo Jan, ik ben een beetje bang dat dat niet gaat lukken.
De interface is een XpressnetLI type.


Dat is een heel ander protocol als de IB spreekt.

Misschien dat Wim Ros een oplossing weet.

grt Piet.

DelticPower

Hallo Piet, bedankt voor je reactie. Had al begrepen dat het op een multimuissysteem geen probleem moet zijn. Zouden er zelfs vier op aan te sluiten zijn. Maar heb ook mijn Intellibox. Op het BNLS-forum gezocht, maar zie daar door de bomen het bos niet meer. Er was een draadje over de aansluiten op de IB, maar er wordt alleen maar over de Roco multimuis gesproken.
Hoop dat Wim Ros misschien iets weet, anders verdwijnt de 10764 in de afvalbak, de prijs was zolaag dat alleen al de bijbehorende trafo voor die prijs een koopje was.
Piet bedankt voor de reactie, groeten Jan

OlivierV

Jan, zoiets weggooien is een beetje zonde, ik zou het dan toch op het forum zetten zodat je er evt nog iemand mee kan plezieren. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

DelticPower

Hallo Argilla, het probleem is dat ik deze booster aan mijn Intellibox wilde koppelen. Ben ook op andere fora aan het lezen geweest maar tot nog toe niks gevonden. Wel bedankt voor het meedenken.

Hallo Olivier, zal het in gedachten houden, doe ik er niets mee laat ik het op het forum weten.

Groeten Jan

argilla

iets begrijp ik niet goed hoor. Op beneluxspoor staat hoe je het eventueel kan doen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37308.0.html


hier staat zelf een speciaal stukje electronica dat je kan gebruiken
http://www.uhlenbrock.de/INTERN/Produkte/Adapter/IE6E3E4B-001.htm!ArcEntryInfo=0007.0.IE6E3E4B&NewServerName=GAMMAhttp://www.uhlenbrock.de/INTERN/Produkte/Adapter/IE6E3E4B-001.htm!ArcEntryInfo=0007.0.IE6E3E4B&NewServerName=GAMMA


weet niet maar deze uitleg is toch klaar en duidelijk  of zoek je iets anders ? :)





argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

DelticPower

Hallo Argilla, had deze side's ook gelezen maar begrijp dat de ontwikkeling van dat tussenprintje gewijzigd is van een Intellibox in een Lenz Centrale. De andere connector van Uhlenbrock is om tot drie Multimuizen op de Intellibox aan te sluiten en zo een paar handbedieningen te realiseren. Bij een van de opmerkingen van Karst Drent staat dat er een groot verschil is van electrische constructie van de Intellibox en de Rocobooster en raadde hij het af om die te koppelen. Het schema en het printje voor de tussenschakeling heb ik nog niet gelezen dat het ergens goed werkte. Denk er toch over om maar de gewone Uhlenbrock Booster, die gemaakt is voor de Intellibox aan te schaffen. Ben al jaren niet meer met zelfbouw van electronische schakelingen bezig geweest. Bouwde vroeger electr. orgels, toch even iets anders.  ;)
Groeten jan

PietB

Hoi Jan heb je al eens kontakt gezocht met Wim Ros?
En de vraag gesteld.
Citaat van: DelticPower op 16 november 2013, 19:58:00 PM
Denk er toch over om maar de gewone Uhlenbrock Booster, die gemaakt is voor de Intellibox aan te schaffen.
Als je een Uhlenbrck booster neemt neem dan de Power4, dat is een prima booster en die is eigenlijk 'pas gemaakt' voor de IB, om via de loconetB aansluiting de centrale signalen naar de booster te sturen. Maar hij kan ook via de klassieke wijze met het DCC signaal worden gestuurd.

grt Piet.

DelticPower

Hoi Piet, ben wel op de site van Wim Ros aan het kijken geweest, maar geen contact met hem opgenomen. Ga met jouw gedachtengang mee en heb de Power 4 op mijn verlanglijstje gezet. Dan heb ik voldoende digitale spanning van mijn IB om wissels en alles aan te sturen. De power 4 en event een tweede zorgt dan voor de rijspanning. Zou daar voorlopig mee vooruit moeten kunnen.
Groeten Jan

PietB

Hi Jan,
Nee op de site van Wim zul je over dit onderwerp niets vinden, maar hij heeft heel veel kennis over het koppelen van  apparaten.
En de (on)mogelijkheden daar van.
Power4 is heel mooi spul.

grt Piet.