Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Modeltrein budget

Gestart door Jurgen, 07 maart 2006, 18:14:21 PM

Jurgen

Mijn bedrag voor dit jaar zal waarschijnlijk nog wel stijgen.
Ik had al gezegd dat ik op 900? zou zitten voor dit jaar. Nu komt er ook een Belgische startset, een setje M2 rijtuigen en een setje silowagens van M?rklin.
Vermits ik dit jaar maar halftijds werk heb, zal dat even pijn gaan doen. [xx(]
Gelukkig woon ik nog thuis, dus dat spaart toch al wat uit. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Wel, mijn budget is voorzien voor ongeveer ?1.000. Met de bouw van mijn zolder en baan, is dat budget al zo goed als opgebruikt. Dus, sparen en hopen op zaakjes.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Havoc

Amaai zeg, dat zijn hier nogal bedragen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

Zeg dat wel, aan zulge bedragen die ik hier lees durf ik nog niet denken.
Tom

janjozef

Goed maar vraag dan even welke de leeftijd van de spendeerders is. Ik wordt volgend jaar 50 (erg he) 10 jaar geleden spendeerde ik hoop en al 250? (10.000 oude belgische franken). Met de kosten van kinderen en zo ging er gewoon niet meer af.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc

Amaai zeg, dat zijn hier nogal bedragen.

Vind ik ook, Johan. Zelf zit ik blijkbaar in de hogere 'schijf' [V] ook al vind ik dat ik economisch omspring met de hobbykosten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Nu, een budget mag je eigenlijk nooit vergelijken, met dat van een ander. (vind ik toch). Ik spaar maandelijks een klein bedrag en dan een deel van bonussen etc... dat geeft op het einde van het jaar wel een mooi bedrag, waarmee je toch iets kan doen.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

marimon

Een gezond principe, vind ik, is : "maak nooit een ander zijn portemonnaie". Ik huiver een beetje van dit draadje.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Jurgen

Tja, als je morgen de lotto wint, dan is dit alles maar een peulschil natuurlijk. Als je landloper bent, dan wil je meteen iemand van dit forum opzoeken en beroven. [:D]
Wat je uitgeeft, moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk. Ik ben van het principe, wat vind ik mooi en wat past op mijn baan. Het ene jaar is dat niet veel, het andere (zoals dit [xx(]) is het dan weer te veel.
Tegenwoordig komen er te veel modellen uit en je weet wat ze zeggen h?. Trop is te veel en te veel is trop. [;)]
Maar voor dit jaar zal ik ook wel ongeveer een 1000? gaan uitgeven, denk ik. Een mens leeft ook maar 1 keer, nietwaar? [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vdr

awel ik heb zo'n 10jaar een beetje opzijgezet,en mij voorgenomen als alle kosten ,zoals afbetaling van ons huis en de kosten van de zolder bewoonbaar te maken zouden voorbij zijn en de kinderen buitenshuis (alhoewel men daar toch ook hier en daar nog"investeerd") terug ,ja hoor terug zou herbeginnen met modeltreinen Marklin Digitaal.En voila een jaartje aan de plannen gewerkt ,zo nu en dan sporen en toebehoren gekocht en sinds oktober vorig jaar ben ik terug bezig ,heb al 16 locs ,wagonnetjes 5o wissels 8 dozen van 10 x90cm 3 engelse wissels en de nodige bochten ,hout voor de tafel in U-vorm met 3 niveaus Centralstation ,wa transfo's enz..... Station van Faller en op 3 jaar tijd zit ik toch ook aan 11000?  Spaarcenten van 10 jaar en het is pas begonnen, tja ik ben ook al 48j
 

vdr

wat eens een hobby was (30 j geleden) is een passie en nu een centen etende mikroob.Maar zo plezaaaaaant ik verlies er echt de tijd mee uit het oog
 

Koen

Je bent best dat je niet begint te rekenen want als je liefhebbende echtgenote dat ook begint te doen dan ... [:D] [}:)]
Nooit te oud om te leren

loebaske

Ik ben na jaren stilte opnieuw begonnen, ook door
de intresse van de zoon, en wat ik spendeerde aan
men hobby(vroeger) was redelijk veel, en nu gooi
ik het over een andere boeg, men twee schatjes
zagen al lang om te stoppen met roken, ewel door
terug met trientjes te spelen, geeft me dat motivatie
om te stoppen, dus steek ik nu elke dag vijf euro
opzij, en dat is al heeeeel wat op een jaar dat ik
extra kan spenderen aan onze hobby, iets wat ik
anders de lucht inblaasde.....
Eric

Peter

Hou vol Eric. Ik ben er zelf vorig jaar rond nieuwjaar mee gestopt en dus al meer dan een jaar rookvrij. Het is de moeite waard. Niet alleen kan ik dat geld in mijn hobby steken, maar ik voel me er ook veel beter bij. Dus enkel positieve ervaringen.
Met vriendelijke groeten
Peter

vdr

de echtgenote heeft ook haar hobby en verzameld de pluche beren van Steiff . Weet ge, alles goe opschrijven wat ge koopt, voor later ,en dan als ik dood ben is da kapitaal van haar , staat het nu op zolder of op de bank en het belangrijkste niemand hoeft da te weten !! Is da geen vrijgeleide om met zo'n hobby als treintjes te beginnen