Roco NMBS 5317 met sound

Gestart door Eres, 06 november 2013, 13:37:05 PM

Eres

Enkele forum leden hebben vorige week ook hun set van Lippe gekregen. Is er al iemand die hem opengemaakt heeft en digitaal gemaakt?

Ik zou graag willen weten hoe je de loc openmaakt daar dit niet geheel duidelijk is voor mij.

Wim

dani

#1
de kans is groot dat je net als bij andere Roco's, de 4 stootbuffers er moet uit priegelen en dan de kap er kan af lichten.
check deze site en geef je nummer van de loc eens in....
http://www.roco.cc/en/productsearch/0-0-0-2-1-0-0-002003_101601/products.html

Zat er trouwens geen handleiding bij in de doos ?  soms moet je even goed zoeken.

EDIT :    http://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/61408_9489.pdf

daar vind je de spare parts en de explosietekening...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

ik vraag me trouwens af als deze  "met sound" is  volgens je  titel, dan is deze ook al digitaal... waarom moet hij dan nog open ?

En dan nog : "digitaal"  is niet altijd  "met sound" natuurlijk.   Omgekeerd meestal wel.

Het verschil zit in de prijs van de decoder.   

Een standaard digitaal decodertje kost 15...40 euro, eentje met sound  gaat al snel voor 90...120   over de toonbank.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

als het die goedkope set is met 4 wagens (promo) dan is DC zonder decoder maar voorbereid voor decoder en AC met decoder.Maar wel geen sound.

dani

daar ben ik vrij zeker van, ik heb het "aankoopverhaal" op de voet gevolgd.  Vandaar dat ik denk dat Wim een beetje in de war was bij het tikken van de titel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Wim,
Je hoeft de buffers niet te verwijderen.
De beide zijden van de loc open trekken of tandenstokers ertussen, ter hoogte van de dieseltank,beetje schudden en het onderstel valt er zo uit.
Bij het terug plaatsen de kap niet achterstevoor draaien,
Ze erover zetten en naar beneden schuiven tot je een klik hoort.

grtn  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 06 november 2013, 14:35:57 PM
daar ben ik vrij zeker van, ik heb het "aankoopverhaal" op de voet gevolgd.  Vandaar dat ik denk dat Wim een beetje in de war was bij het tikken van de titel.

In de war???,in the mood zeker!!! ;D ;D ;D

Eres

Een ieder hartelijk dank. Ik ben dus een beetje dom geweest inderdaad is deze dus zonder sound. De 6005 is met sound maar ook nog wat anders hier in de woonkamer he Dani. Die zijn verplaatst naar de voorkamer (gelukkig) Christine hoeft geen oordopjes meer mee te nemen volgende keer.

Rudy ik kreeg dat idee ook dat je enkel de kap aan de zijkant moest opnenen. Bij de andere Dani heb je gelijk daar moest je de bumpers er af halen dat heb ik je zien doen.

Wim

dani

....  en zit daar dan nergens een schroefje of zo in (zoals bij Märklin en Piko en zo ) ?

brrrrr, bangelijk...  als je kap niet helemaal vast geklikt zit, en je pakt je lok op....   BANG, zijn  ingewanden er uit .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Nee geen vijsje,niks nada,noppes rien de knots!

En hetgene waar jij bang voor bent dat gebeurt soms wel eens,al heb ik het zelf nog niet tegengekomen,toch niet bij één van mijn Roco's
Als je'm langs de zijkant vastpakt(je loc uiteraard!),dan nijp je in feite die beveiliging min of meer dicht,alhoewel je toch best bent wat aandacht te besteden bij het plaatsen van de kap.

;)