Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Saratoga Mining

Gestart door Durango, 05 november 2013, 08:01:18 AM

Klaas Zondervan

Citaat van: Durango op 12 november 2013, 10:09:27 AM
Na droging een eerste stainlaag erover voordat er rail wordt gespijkerd.
Waarom ga je de dwarsliggers kleuren nadat ze zijn gelegd? Ik ben er achter gekomen dat dat heel onhandig is. Ik leg ze vooraf in een bakje met verdunde waterbeits, uurtje laten liggen zodat de beits goed kan intrekken, dan er uit vissen en te drogen leggen.

Durango

Klaas, Deze lagen er al en toen dacht ik er pas aan. Kleine vergissing. Nu heb ik de stain er voor het rail leggen overheen gedaan en dat werkt ook. Voor de dwarsliggers onder de wissels is eerst het kopje stain er aan te pas gekomen.
Deze worden van het weekend geplaatst. Bij mijn On30 is dat ook de volgorde. Eerst stainen en dan leggen.

@Steef, Inderdaad. Dempt goed en kan heel goed tegen vocht. Het wordt tijdens het balasten en aanleggen van scenery diverse keren goed nat en vervormd niet.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Durango

Van het weekend maar eens een beetje met wit poeder aan het spelen geweest.
Het landschap er in ruwe vorm opgezet. Het begint wat te worden.


Stukje berg en  de 25  jaar oude caboose.
Hier komt een mijn te staan.

Brugdek en tunnelingang.

Laters
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Durango

In de vakantie voor zover er tijd was ook het tweede bakkie van stroom voorzien. Mijn lokkies kunnen eindelijk over
de bakkies kachelen. Gisteren weer met sculptamold zitten spelen. Ook alvast maar eens een overweg erin gefabriceerd. Weggetje loopt aan het eind van de bak omhoog tegen de bergwand.

Overzicht


Closupje van de nog onbewerkte overweg.

Tot later
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Stedahult

Mvh. Steef

argilla

Citaat van: Durango op 28 november 2013, 14:58:33 PM
Klaas, Deze lagen er al en toen dacht ik er pas aan. Kleine vergissing. Nu heb ik de stain er voor het rail leggen overheen gedaan en dat werkt ook. Voor de dwarsliggers onder de wissels is eerst het kopje stain er aan te pas gekomen.
Deze worden van het weekend geplaatst. Bij mijn On30 is dat ook de volgorde. Eerst stainen en dan leggen.

@Steef, Inderdaad. Dempt goed en kan heel goed tegen vocht. Het wordt tijdens het balasten en aanleggen van scenery diverse keren goed nat en vervormd niet.


Klopt Leon....... van die ondervloerplaat groen. Gebruik ik ook, het is stevig kan wat vocht verdragen en is bovendien nog geluid isolerend genoeg. De balast houd er stevig op met verdunde houtlijm en de rails liggen vast maar zijn verwijderbaar. Het pak kost €20 bij de gamma en is ruim voldoende voor heel wat banen en modules. Het heeft de juiste baan lichaam hoogte van 8 mm.
Alleen je hebt een vlijmscherp mes nodig om het te snijden of een decoupzaag met fijne tanden.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Durango

En weer een productief zondagje gehad. Kleur opgebracht. In het echtis het wat meer tone down als op de foto.
Het eerste groen is ook gearriveerd.


We gaan rustig aan verder.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Durango

De werktitel veranderd in de definitieve. ;D
Nou wordt de mijn het laatste pand op de modules waarschijnlijk. Even in spanning blijven dus. ;)
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Durango

Oke, ff in de huid van een preiseriaan gekropen. De foto's zijn niet dendered van kwaliteit maar een idee krijg je wel.

Goose arriving.

streetview

Het bergwandje op de achtergrond is nog te veel oker. Daar wordt nog aan gewerkt. En als ik het niet naar mijn zin krijg sloop ik het en doe het wandje
opnieuw. Stukkie van 70cm is zo weer gedaan.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

TBCédric

Het heeft wel een leuk sfeertje!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Durango

Blijf natuurlijk toch tussen alles door bezig met bouwen. :)
Effe een proefopstellinkie gemaakt met een toen nog sxhoon lokkie. Nog iets van voor Ontraxs  dus


Afgelopen weekend ook wat gedaan. De basisvorm van de mijn op de andere bak in mekaar gemeubeld.

Fotootje is ff snel met de phone gemaakt. :-\
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Stedahult

Na OntraXS kruipt het bloed toch weer iets sneller  ;)
Dat bouwsel in de heuvel, wat word/is/mag dat zijn?
Mvh. Steef

Durango

#27
Dat is de aanzet tot een mijn. Kwamen in de USA in de rockies veelvuldig zo voor. Mensen werden zo enigzins beschermd tegen de natuur. Het kon daar aardig spoken.
Op deze ondergrond ga ik verder. Het onderste uitbouwtje is de overkapping van de stort bin om de wagons te vullen.

Fotootje van een voorbeeld. Deze stond in wat minder stijl gebied.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

TBCédric

Oh dat word interessant. Ik vroeg me af waarom het lange dak maar toen scrolde ik verder en ik vond het antwoord. ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Durango

Ben inm iddels wel een stukje verder gekomen. Mijntje heeft al kleur. Nu het dak nog maken. Overigens heb ik bijna elk weekend moeten werken afgelopen maanden dus ging de vooruitgang heeeeeel langzaam. Inmiddels wel een derde bakkie gemaakt met een trestle erop. Daar is een klein probleem ontstaan. De trestle is een beetje gaan torderen. Dat mot nog recht.
Credit card is gehacked dus geblokkeerd. Er komt een nieuwe voor maar kan even niks nu en voor de wissels heb ik blue point aandrijvingen nodig. Worden eind van de maand besteld en dan kunnen ze eronder.

Zal vanavond eens kijken om een picje te maken.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )