Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

VRAAG : Wie kent dit type decoder ?

Gestart door dani, 04 november 2013, 10:39:25 AM

dani

Ik kreeg vandaag van een collega  2 decodertjes kado uit gelijkstroomtreinen...   Aangezien hij analoog rijdt, hadden deze geen nut bij hem dus heeft ze er uit gehaald.

Eentje is een LokPilot V1 Basic (ESU) en zou naar het schijnt werken.
De andere is volgens hem "defect" maar ik kan niet meteen vinden welke decoder dit is en zou dat graag uitvissen zodat ik de decoder terdegen kan checken en eventueel fixen.

Heeft iemand een idee op basis van de foto welke decoder dit is ?  Ik meende hem ergens al te hebben tegen gekomen, maar kan er nu meteen de gegevens niet van vinden.  Ik heb een vermoeden dat hij uit een (wat oudere) Roco of een Fleischmann komt.   De typische opsqtelling van de diodes vlak naast de aansluitingen komt me bekend voor.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

Dani,
over die opstelling van de diodes. Geen uitzondering hoor, dezelfde opstelling hebben USA decoders ook, denk in die richting !   Dan  zou het ook kunnen van Chinese makelij zijn, denk ik meer kan ik erover ook niet vertellen.  :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Hoi Dani,
Kun je de decoder, CV8 uitlezen?
Daar staat een code in die te herleiden is naar een fabrikant.
Als hij uit een Roco komt is het zo goed als zeker een Uhlenbrock.

grt Piet.

Sattrickske

Ik herken 'm in ieder geval niet.  Staat er nergens een nummertje op of zoiets?

dani

Wel, het probleem is dat ik het niet kan lezen, en hier op het werk de CV's niet kan uitlezen.   Het zou wel eens een naamloos Chineeske kunnen zijn, ja.
Ik zal vanavond eens proberen thuis op de Ecos om de CV's te lezen, maar als hij effectief niet meer reageert, dan is het "kliko"....   Dan knip ik de 8 polige stekker er af en de rest naar de  "poubelle".


Toch al bedankt voor de hulp en de tips.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


dani

ik had er ook al aan gedacht maar vind hem nergens terug bij Tams...  Ook niet bij de wat oudere modelletjes.   De  Tams productjes ken ik vrij goed  (omdat ik er al een 30-tal heb ingebouwd) en ik dacht er ook in eerste instantie aan maar blijkt niet zo te zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

dat zou ook kunnen, Peter, bedankt voor de suggestie

Ik ben al gaan Google'en naar prentjes van Tams, ESU, Lenz, Zimo, Marklin, Uhlenbrock, Roco, Fleischmann, ... maar dit modelletje nog niet gevonden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Omdat ge ook niet van gisteren zijt zult ge er wel aan gedacht hebben maar toch wil 'k het even vermelden: op de website van Conrad staan veel fotookes:
http://www.conrad.be/ce/nl/overview/1609062/Locdecoders;jsessionid=542AAC6B0FF9FD3516193BBEE53B1181.ASTPCEN28
'tis niks, 'tis geere gedoan!

dani

Hugooke :   Het was inderdaad één van de eerste plekken waar ik ben gaan kijken, maar helaas pîndakaas zonder succes...    Ook niet bij de "Lippe" shop, of zelfs via eBay.    't ziet er me dus een beetje een "buitenbeentje" uit.    Maar ik geef niet op .  Merci om mee te zoeken en nog mercie-der-der omdat 't geire gedoan is :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Citaat van: dani op 04 november 2013, 12:53:10 PM
Ik zal vanavond eens proberen thuis op de Ecos om de CV's te lezen

Het is voor mij helaas  "nog maar namiddag", ik werk vaak van 8u 's morgens tot 8u 's avonds of nog later......  dus straks (binnen een dik uur) zou ik moeten kunnen testen. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

no problemo, maateke...    da komt wel goed, ik heb intussen mijn documentatie gaan google'en en ben "gewapend"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.