Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Problemen met Roco VT98 DCC-sound

Gestart door Peter, 30 oktober 2013, 16:48:03 PM

Peter

Heb mijn model een paar dagen geleden terug gekregen van de winkel, omdat dit model allerhande problemen had.
Er zou niet aan gehaperd hebben....maar nu werkt het model op 1 ding na, naar behoren

Het decoder adres is door de winkel?? Roco?? ingesteld op 3. Wanneer ik dit adres wil veranderen naar 98 of 798 blijkt de verlichting in de bijwagen aparte funktie decoder)  niet meer te funktioneren.  Met adres 798 wil zelfs de motorwagen niet meer rijden en geen geluid. Stel ik op adres 98 rijdt de motorwagen wel doch nog steeds geen geluid
Stel ik alles terug in op adres 3 funktioneerd alles weer naar behoren. Ra Ra??

De aanpassingen doe ik nog altijd met mijn oude vertrouwde Intellibox van Uhlenbrock

Weet iemand raad?
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Hoi Peter,
weet je welke decoder's er in zitten?
Even cv 8 uitlezen.
Want misschien moet je een extra cv zetten om met adressen boven de 100 te kunnen werken.

En met de IB moet het toch soepeltjes gaan dacht ik.

grt Piet.

Huugooke

Wat is dat toch met die decoders? Het zou toch allemaal vanzelf moeten gaan want alles ligt toch vast in regels?
Mijn eerste idee zou zijn om die functiedecoders appart te programmeren.

Peter

Normaal is er geen enkel probleem om een lok een lang adres te geven met de IB
Ook adressen veranderen is een fluitje van een cent.
Tot nu heb ik trouwens nog geen enkel probleem gehad met adressen aan te passen van ESU, Uhlenbrock enz. zelfs van soundloks (Brawa- Fleischmann Roco enz) gaat het vanzelf. Enkel met die VT98 dus blijkbaar niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 30 oktober 2013, 17:34:21 PM
Normaal is er geen enkel probleem om een lok een lang adres te geven met de IB
Ja dat is absoluut waar Peter, maar ik heb een keer een gerepareerde loc terug gekregen.
Daar hadden ze een nieuwe decoder in gezet(een ESU Lokpilot 4.0) en ik wilde daar ook een lang adres aan toekennen, met de IB.
Nou mooi niet!
Ik moest eerst in CV 17 een andere waarde uit een tabel laden en kon toen pas het lange adres configureren.

Omdat jij in je openingspost schreef dat het adres van het treinstel in eens na de reparatie op 3 stond, dacht ik meteen, hee een nieuwe decoder geplaatst.
Vandaar mijn vraag wat voor decoder zit er in.
En wat Hugo voorstelt de decoders separaat instellen is natuurlijk ook een optie.

grt Piet.