Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Trainhostel te Schaarbeek

Gestart door Jurgen, 27 oktober 2013, 14:00:36 PM

Jurgen

Misschien wist je het al, misschien ook niet, maar in Schaarbeek zal men een hotel gaan openen vlakbij het nieuwe treinmuseum.
Dit zal "Trainhostel" gaan heten en heeft ook een eigen website, maar dit even terzijde.

Wat ik eigenlijk wou delen was dit spectaculaire filmpje. Kijk gewoon even en droom snel weg!  :)

Lange video
Korte video
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Jurgen, dat ding staat er al een tijdje hoor ... idd. niet ver van het toekomstige museum.
Of het al open weet ik niet maar het betreft een deel van een oud I5-rijtuig.
De afgesneden delen staan nog altijd aan TW Schaarbeek, langs de afdaling van lijn 36n.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Zou kunnen, zo vaak kom ik niet in Schaarbeek.  ;)
Maar ik vond nu toevallig die filmpjes terug en wou ze toch even delen. Waarschijnlijk wist niet iedereen dat er een treinwagon ergens op een dak geplaatst werd.  :)

Wat gaat men trouwens met die 2 afgesneden delen doen? Ook op dat dak plaatsen of gaat men die gewoon verschroten?
Welk rijtuignummer was het trouwens?
Iemand een idee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven123

Citaat van: Jurgen op 27 oktober 2013, 17:09:14 PM
Zou kunnen, zo vaak kom ik niet in Schaarbeek.  ;)
Maar ik vond nu toevallig die filmpjes terug en wou ze toch even delen. Waarschijnlijk wist niet iedereen dat er een treinwagon ergens op een dak geplaatst werd.  :)

Wat gaat men trouwens met die 2 afgesneden delen doen? Ook op dat dak plaatsen of gaat men die gewoon verschroten?
Welk rijtuignummer was het trouwens?
Iemand een idee?

Het ging om het ligrijtuig "14.504", type I5  ;)

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Jurgen

Oei, ik heb dat rijtuig in model van LS Models. AllĂ©, waar is m'n zaagske...  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.