Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

grappen over L

Gestart door Huugooke, 22 oktober 2013, 23:39:24 PM

Huugooke

nu ben ik al een hele dag op zoek naar grappen over Luxemburg, en ik vind er toch geen zeker!

dani

Luxemburg is gewoon geen grappig landje.....
Zo klein dat we geen moeite doen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

en die inwoners, gewoon erg !  ;D

Groeten Peter ;) :)

Klaas Zondervan

Het enige grappige aan Luxemburg is het bankgeheim. Maar dat gaan ze over twee jaar afschaffen, en daar is niets grappigs aan. :)

dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 oktober 2013, 10:28:14 AM
en die inwoners, gewoon erg !  ;D
Groeten Peter ;) :)
Ja, doe mij dan maar liever een gezellig Hollands koppel van net vôôr de grens met L.   Daar ben je beter af mee, al zijn het dan geen "echte" Belgen.   Ze zijn toch gastvrij en vriendelijk  :) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Nederland is dat onze 11 provincie niet ?

Groeten Peter ;)

Klaas Zondervan

Ik zou maar voorzichtig zijn. Vlaams België wordt onze 13e provincie. 8)

Metpetergaathetbeter

helaas Klaas zijn hier veel meer Nederlander hier liever als omgekeerd en bij deze ligt de regeling als zo goed al vast ! ;D

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 oktober 2013, 10:49:54 AM
Ik zou maar voorzichtig zijn. Vlaams België wordt onze 13e provincie. 8)

Ik weet het niet hoor. Ik herinner me een Nederlandse groep die België bezong als een leuk land met een leuke taal en dat ze daar naartoe zouden willen verhuizen, weg uit Nederland.
Ik heb echter nog nooit een Belg weten zingen dat het in Nederland beter was!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

ook hier geldt het principe :   "voor elke domme Belg die naar NL verhuist , stijgt het gemiddeld  IQ in beide landen."


Maar ging het niet over Luxemburg ?



Ik heb intussen 1 mopje gevonden, namelijk over een Luxemburgs Blondje....


Betty (blondje) komt na 15 jaar elkaar niet te hebben gezien, haar schoolvriendin  Gerda tegen.
Ontroerend weerzien ,en  Gerda vraagt haar   " Ah bonjour, ma copine Betty,  Comment vas-tu ?  ça fait longtemps qu'on ne s'est plus vues ?  tout va bien ?"

Betty valt achterover van 't verschieten  en vraagt  aan Gerda waar ze zo goed frans heeft leren spreken.


"Wel..;" zegt Gerda,  "ik woon nu al 7 jaar in Luxemburg omdat mijn man in de bankwereld zit.  En je moet de taal spreken, dus ik luisterde vaak naar de franstalige radio en zo pikte ik her en der een woordje op ....   Nu spreek ik het vlotjes."

En toen vroeg  Betty "welke zender was dat dan ?".   Het antwoord was :   "Je zoekt Studio Brussel en dan is het 3 cm naar rechts draaien op de schaal van de radio".



2 jaar later ontmoeten ze elkaar terug en Gerda vraagt   "Alors,  Betty , tu vas bien ?  tu parles déjà le Français ?  "

Waarop Betty antwoordt :  "chhhrrsshhhrrrhhsshshehcgghhhrrrrsssjjjsssssjsjjjjjssssjsjjjjjhhhhhh"     (geluid van  "witte ruis")
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter


Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 23 oktober 2013, 11:45:32 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 23 oktober 2013, 10:49:54 AM
Ik zou maar voorzichtig zijn. Vlaams België wordt onze 13e provincie. 8)

Ik weet het niet hoor. Ik herinner me een Nederlandse groep die België bezong als een leuk land met een leuke taal en dat ze daar naartoe zouden willen verhuizen, weg uit Nederland.
Ik heb echter nog nooit een Belg weten zingen dat het in Nederland beter was!  ;D

Peter,
Je hoefde maar enkel op het woordje "groep" te klikken!!!

;)

Metpetergaathetbeter

Rudy, even alle gekheid op een stokje heb problemen met mijn scherm en had het niet gezien, waarvoor excuses !

Groeten Peter ;)

Huugooke

Een korporaal van het Luxemburgs leger had per email de oorlog verklaard aan China.
Na een tijdje kreeg die een mail terug met de boodschap: "Weet u wel waar u aan begint? Wij hebben 20 miljoen soldaten, 100 000 tanks en nog meer vliegtuigen."
Waarop hij antwoordde: "Laat maar, wij hebben te weinig plaats om al die krijgsgevangenen onder te brengen!"

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.