Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Locloods

Gestart door marimon, 03 maart 2006, 21:06:02 PM

marimon

Is er iemand die alle juiste afmetingen heeft van de locloods van Fl* artikel 6476? 't Is dat ik het zelf wil nabouwen in plasticard maar zoals aangehaald, ik heb geen afmetingen om te beginnen.
'k Zal jullie gedenken in mijn gebeden als jullie mij kunnen helpen.:D;)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marimon

All?e zeg. Is er niemand die zulk een Fl* locloods heeft staan? Dat kan toch niet h?! Gewoon effe de maten opmeten, totale lengte-kleinste hoogte-grootste hoogte-smalste breedte-grootste breedte-enz..., gewoon alle maten die nuttig zijn om het na te maken en die dan gewoon hier eventjes neerpennen. [:p]
Merci[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

matti


Ze zijn blijkbaar allemaal hun schaallatje kwijt [:D]
Sorry hoor Marimon, maar ik heb ze niet, die Fl* loods .

[8]

Tom

Het spijt me, zelf heb ik de locloods niet en ik heb ook al eens zitten zoeken op het net maar ik heb niets kunnen vinden.
Tom

Peter

Zouden die maten hetzelfde zijn als de ringlokloods van Vollmer ?
Die heb ik nog ergens op zolder staan (zes standen in 15?)
Met vriendelijke groeten
Peter

guy holbrecht

Marc,

Waarom zou je een in de handel bestaande locloods nabouwen? Persoonlijk zou ik opteren voor iets origineels. Zo heb jij alleen deze loods op je baan en kom je die nergens om de haverklap tegen op allerhande tentoonstellingen en opendeurdagen. Dat is pas een uitdaging.

Groeten,
Guy

marimon

Guy, daar heb je een punt! Je hebt 100% gelijk. Ik heb mij enigszins laten leiden door euforie omdat ik plaats gevonden heb op mijn baan (+ geld in de zwarte kas[;)])om zulke loods te zetten met inbegrip van draaiplateau. En in feite, op vier huisjes na die van Au* zijn, om praktijk op te doen, is al de rest al zelfbouw.
Ge ziet mannen, met twee weet je meer![:)]
...en nu maar beginnen bidden voor onze Guy...[;)]..[}:)]

Dus bij deze: al die aan het opmeten waren en zijn, wel bedankt voor de moeite maar het hoeft niet meer.[:)]


Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

janjozef

Inderdaad je moet ze zelf ontwerpen en de maten ken je ook, uiteindelijk weet je welk treinen erin moeten die kun je opmeten en je kunt zo de benodigde maten afleiden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Guy heeft inderdaad gelijk. Wees origineel, ontwerp je eigen locloods ... of, maak er een bestaande ?chte na [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

je kan de zelfde maten gebruiken, maar daarmee een totaal anderen loods bouwen.
Je kan de poorten, ramen, kleuren, muren,... anders doen zoals je het zelf wil.
Of het moet geen ronde locloods worden met draaischijf, een loods zoals beschreven in MSM 10 kan ook en die zijn meer te zien in Belgie, tenzij je modelbaan Duits geinspireert is.
Tom

marimon

Tja, eigenlijk ken ik niet veel van locloodsen. Ik wist zelfs niet dat de ronde vorm eerder duits gespeend was. Enheu ...MSM 10 heb ik niet[:I].
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marimon

Enheu ...MSM 10 heb ik niet[:I].
Volgens mij kan je alle nummers nabestellen. Ik heb de "10" wel, en dat artikel (6 pagina's) is inderdaad geen slecht uitgangspunt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Geen probleem, ik weet dat niet iedereen op dit forum MSM heeft maar het gaat zo automatisch, trouwens ik heb ze ook niet allemaal.
Een stukje uit het artikel:

De meeste  modelspoorders kennen alvast de bekende rotondes uit Duitsland. Deze bouwvorm werd echter in Belgie nauwelijks toegepast. De NMBS bezat in haar bestandsgeschiedenis slechts 5 rotondes. 2 ervan vonden we terug in de Oostkantons en dragen duidelijk de sporen van hun Pruisische oorsprong (Herbesthal en Sankt Vith). Een  derde bevond zich in Kinkempois en werd door de NMBS ge?rfd van de Nord Belge, terwijl er nog 2 kleinere rotondes door de Etat Belge overgedragen werden (Florennes en Mariembourg). Het is enkel deze laatste loods die nog bestaat dank zij de inspanningen van de CFV3V. Alle andere loodsen in Belgie waren van het rechthoekige type.
Tom

marimon

De nieuwsgierigheid gebied me nu om MSM 10 te bestellen. Goed van jullie beide[:p].

@Gerolf: off topic maar het namaken van jouw seinen is een kluns geworden. Bij deze zal ik het bij Hen*of Joc* moeten houden. M.a.w. schoenmaker blijf... , maar wie niet probeert, niet weet.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marimon

@Gerolf: off topic maar het namaken van jouw seinen is een kluns geworden. Bij deze zal ik het bij Hen*of Joc* moeten houden. M.a.w. schoenmaker blijf... , maar wie niet probeert, niet weet.

Jammer dat het niet gelukt is, goed dat je het geprobeerd hebt. Waarschijnlijk heb je ondanks de 'kluns' toch wat bijgeleerd, h
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw