Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Fleischmann Transfo type 712

Gestart door pooms0, 15 oktober 2013, 13:21:51 PM

pooms0

Ik ben Paul en woon in Vlaams-Brabant.
Ben na mijn pensionering terug opgestart met mijn miniatuurtreinen.
Mijn materiaal: Fleischmann Twin Center, Profigleis, wisseldecoders MAD4 en Viessmann, Train Navigation.
Heb intussen een ontwerp klaar voor een type 8-lus met 2 stations, een tunnel en enkele bruggetjes.
Voor de verlichting van de stations en de tunnels ga ik LED's gebruiken.
Hiervoor wil ik een oude Fleischmann transfo type 712 gebruiken.
Hiervan heb ik het typeplaatje niet meer en heb dus de specificaties niet.
Heb al nagevraagd bij Fleischmann zelf maar wegens te oud hebben ze dit niet meer.
Indien er nog iemand zo een transfo heeft zou het fijn zijn een dig. foto van het typeplaatje te kunnen ontvangen.

Bij voorbaat dank.
Paul.

Michiel

Welkom Paul,

heb je als eens gezocht met G**gle? Je krijgt meteen een hoop plaatjes van jouw trafo. Bijvoorbeeld deze;)

Het is ook best om jouw email adres niet zo publiek zichtbaar te plaatsten. Je krijgt zo onvermijdelijk een hoop rotzooi in je brievenbus (spam) waar je nooit meer vanaf komt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Ik ben bang dat je niets aan de transfo hebt, hij is nl alleen voor 110Volt geschikt.
Je zult een transfo moeten kopen met een regelbare spanning van 0-14 volt voor het rijden en met plm 14 volt AC voor de verlichting.

grt Piet.

pooms0

Beste Michiel,
Dank u, ja ik heb alle mogelijke bronnen geprobeerd en heb ook dat type gevonden van jouw foto.
Mijn transfo ziet er wat ouder uit maar heeft misschien dezelfde specificaties?
Het lukt me echter niet een foto als bijlage te plaatsen.
Groetjes,
Paul.

Michiel

Paul, het plaatsen van een beeld staat hier uitgelegd. Lees het eens rustig door en probeer het eens.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: bossie op 15 oktober 2013, 13:35:12 PM
Ik ben bang dat je niets aan de transfo hebt, hij is nl alleen voor 110Volt geschikt.
Je zult een transfo moeten kopen met een regelbare spanning van 0-14 volt voor het rijden en met plm 14 volt AC voor de verlichting.

grt Piet.

Ik heb een als nieuwe(ongebruikte okkasie) Marklin 000698 transfo 6647 liggen die voor een prikje weg mag daar ik 2rail rijd.
Voor de kenners onder jullie,O-L 16V
                                          O-B 4-16/24-V-
Kan Paul daar soms mee geholpen zijn?
Dit is niet de bedoeling een verkoop te promoten,maar wel om een forumlid trachten te helpen,
Anders zou ik er een draadje voor openen in de rubriek 'te koop',maar ik vind het de moeite niet.

gr,Rudy  ;)

Michiel

Er blijken ook type 712 transformatoren te bestaan op 220V. Het is dus wel uitkijken over welke het gaat.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

pooms0


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

pooms0

ik wil een foto uploaden uit mijn bestand en het lukt niet!

ysbeer

Die dingen waren indertijd mestal niet meer dan 30 VA.
Dus  meer dan 1A op de wisselspannings aansluiting zal het zeker niet zijn,
Voor lampjes wel wat weinig,maar voor LEDS zeker bruikbaar.
En belast je hem toch te zwaar dan stopt hij vanzelf,dus geen probleem gewoon doen.
Die foto die er al staat is meer dan genoeg.

wim