openen Marklin dubbeldekswagons ALEX

Gestart door railtravelmanager, 15 oktober 2013, 12:27:58 PM

railtravelmanager

hallo,

één koppeling is eruit gevallen  :) hoe krijg je de kappen eraf om de koppeling terug in het mechanisme te willen steken ?

het liep wat fout bij wissel koppeling Marklin kortkoppeling die ik wilde vervangen door een Roco NEM koppeling gewoon dan kan ik mijn trekduwtrein door een Roco lok met rocokoppeling laten duwen want bij combi rocokoppeling + marklin ontspoort de
eerste dubbeldekswagon dichtste bij de loc in bochten.

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

dani

Dat is toch een wagon uit set 43474 (3 wagons)  of 26572  (diesel loko en 3 wagons) ?

eerst haal je voorzichtig de beide balgen er af aan de uiteinden  (gewoon af trekken)
en dan klik je het bovendeel van de wagon er gewoon af.  Kan zijn dat je er even een tandenstoker moet tussen halen aan de zijkant.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

railtravelmanager

hallo Dani,

gelukt man, weer iets bijgeleerd met die balgen, binnenin veertje los van de koppeling  :)

zo kan ik mijn stam terug inzetten met 4 rijtuigen met duwende Roco lok met normale rocokoppelingen tussen loc en eerste
dubbeldekwagon  :)

http://youtu.be/BGqIgBkv9zo

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

dani

leuk filmpje.   Ik zie dat je hetzelfde praktisch probleempje hebt als ik :  kleurverschil !

De stuurstand is eerder groen met wit, terwijl de andere dubbeldekwagens blauw met wit zijn, klopt dat ?
Ik had het ook vlaggen !   Eerst de set gekocht en dan de stuurstandwagen via eBay apart.    Van pure miserie heb ik dan nog de rest van de  dubbeldek sek in groen-wit bij aangeschaft :( :(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Van miserie koopt 'm een setje extra.  ::) :P :D

Maar zo'n Alex-set heeft toch helemaal geen stuurstandrijtuig? Märklin heeft dat toch nooit in productie genomen. De groene stuurstand hoort gewoon bij de gewone groene dubbeldekkers.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

net daarom, ik dacht ook dat het een kleurverschil op de foto was  (onwetend als ik toen was dat de Alex-Arriva geen stuurstand heeft)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

railtravelmanager

tja ik heb ook stuurstand gekocht in andere kleur omdat Alex die niet heeft, de Alex dubbeldekkers zijn wel mooier  :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Metpetergaathetbeter

hopelijk straks geen draadje hoe krijg ik Alex-dubbels weer dicht ? :) ;)

Groeten Peter ;)

railtravelmanager

 :) toch niet Peter want in elkaar steken gaat sneller dan uit elkaar halen  ;)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !