Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

trainspotting omgeving Herentals-Lier

Gestart door GTTtommy, 13 oktober 2013, 21:30:33 PM

GTTtommy

hallo,
ik moet voor mijn studie Fotografie een eindwerk maken, (10 foto's met 1 onderwerp)
nu heb ik gekozen om foto's te maken met het onderwerp "goederentreinen"
nu zou ik graag enkele mooie plaatsen hebben omgeving Herentals-Lier (Geel, bouwel, nijlen, kessel,...) 
ik had al in gedachte het goederenspoor(tje) van Herentals naar de Industrie (richting Olen?)
een enkel spoor, zonder bovenleiding, (weet iemand wanneer hier ongeveer een trein doorheen rijd?)
zijn er nog speciale slepen/loc's die omstreken hier doorkomen? 

alvast bedankt

Mvgr

Tom

PeterVG

Als ik jouw was zou ik op zoek gaan in de Antwerpse haven. Vooral het oudere havendeel is zeer fotogeniek. Ofwel kan je Diest Tessenderlo Ham proberen. Een fotogeniek lijntje dat op maandag, woensdag en vrijdag in de ochtend  een bediening kent. Rond 8u op en rond 11u weer weg. Olen is enkel op maandag en donderdag als je veeel geluk hebt rond 16u. De bediening is eerder zeldzaam.

Doornroosje

Je kan, als je in die regio wil blijven, best zo dicht mogelijk bij Lier blijven. De meeste goederentreinen gaan wel door Lier, maar slaan ter hoogte van vertakking Nazareth af naar de lijn 16 richting Aarschot. Dus daar ga je het meeste kans hebben.

thor

Tommy
De goederentrein Herentals - Olen heeft geen vast uur schema dacht ik. Soms zie ik deze omstreeks 15.30 u. tijdens mijn dagelijkse uitstapjes met de hond, regelmatig hoor ik hem op de overwegen geluidsignalen geven op andere tijdstippen (woon zelf op 2 km afstand van die spoorlijn).
Mogelijk kan je via Station Herentals wat informatie bekomen?
succes ermee.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Klaas Zondervan

In Nederland kennen we Rolandrail. Dat is een website met de dienstregeling van goederentreinen. Bestaat er in Belgiƫ niet zoiets?
Op Rolandrail kun je overigens wel zien wanneer de autotreinen van Genk naar Sloe rijden.