Hoe herkennen je mede-bewoners je treinkamer ?

Gestart door dani, 11 oktober 2013, 00:47:16 AM

dani

het is niet echt een mop, maar ik von dhet wel grappig om te delen.

Als moeder de vrouw het bordje met de tekst  'opgepast voor de hond' op het tuinhek beu is (of als de hond sterft. gelukkig leeft de onze nog), zorg dan dat ze het bordje niet weg gooit !
Een leeg momentje kan dan leiden tot dit voorbeeld van recyclage....

En wat is bij jullie de  "afbakening" van papa's  speelzone ???
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Leuke vondst  :D

Bij mij zijn er geen plakkaat-barrières, maar andere zichtbare:
allerlei spullen op de trap er naar toe  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Links moet je zetten 'betreden op eigen risico' en 'verboden toegang' met een bordje dat je dan kunt verschuiven zodat een van beide kunt zichtbaar maken afhankelijk van de situatie ???
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

@Gerolf :   inderdaad, ook hier het bekende verhaal van de half versperde trap.  Vandaar het  "eigen risico".   De Modelspoordirectie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke trap ongevallen :-)

@Rian : leuk idee, maar ik hou het gewoon even zoals het is nu.   Misschien ooit...     Alhoewel, in de tijd van de electronica, misschien een bordje met LEDjes die de  "DefCon"  indicatie doen, gestuurd door een  µC'tje.   (een ATTiny85 of zo)
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Ik heb mij al laten vertellen dat het gevaar al aan uw voordeur begint !  :-\ ;D

Groeten Peter ;)

Doornroosje

Hier is het zichtbaar gemaakt met een kinderhekje op de trap naar de treinzolder. Al ben ik er nog niet uit of dat is om de kinderen er van weg te houden, of mij boven te houden, of zelfs beide.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2013, 09:20:59 AM
Ik heb mij al laten vertellen dat het gevaar al aan uw voordeur begint !  :-\ ;D

Groeten Peter ;)
'k Heb dat ook al willen vernemen.

Hier is er geen treinenkamer, wel een lege kamer waar eigenlijk meer brol in gestockeerd wordt dan wat anders, mijn 2 begonnen modules staan daar ook te staan. Verder nemen treinen wel eens een deel van de bovenverdieping in.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

De deur naar mijn treinzolder zit zo goed verstopt, dat veel bezoekers ze zelfs niet vinden. Ze staat nochtans op en bloot, maar wel achter een hoekje ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michiel

In mijn treinenkamer is het de zoete inval. Kinderen komen er spelen, huiswerk maken of gewoon rondhangen. De vrouw komt er suggestief langs met de was, strijk of stofzuiger. Maar ze komt ook om dagelijks eens te surfen, op internet, en haar berichten te lezen. Geen van hen heeft interesse in het treingebeuren, maar ze weten me wel goed te vinden. Maar of ze de hobbyruimte herkennen als treinkamer, dat weet ik niet. Misschien toch maar eens zo'n bordje ophangen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Citaat van: OlivierV op 11 oktober 2013, 10:33:23 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2013, 09:20:59 AM
'k Heb dat ook al willen vernemen.
Dan denk ik dat ik al weet van waar die wind zou kunnen waaien. Even nadenken, wie zou dat kunnen weten en kent ons alle 3 ?    Dan is't al niet moeilijk meer.
En het is waar, er loert al een dreiging van zodra je zelfs maar de oprit nadert, en het verbetert er niet op als je naar binnen komt.

Eigenlijk is "mijn" huis helemaal een "speelkamer", inclusief de auto's en moto's in en rond de garagebox en ver daarbuiten.   Gelukkig heb ik ook nog een "echte" oase van rust, daar zorgt mijn betere helft wel voor.   En degenen die daar worden uitgenodigd "bij ons"  mogen zich gelukkig prijzen en zijn niet zo talrijk.
De kruik is niet meer.

ysbeer

Best leuk zo een bord.
Maar het houdt wel het verhaal in de wereld van de man die kind gebleven is en nog met speelgoed treintjes speelt.
Een sulletje dus die .............

Het zelfde is de foto van de man met pet en fluitje e.d

Wie vist of voetbalt wordt serieus genomen .modelspoorders vaak niet.
Oke,ik weet wel dat de spotters niet bepaald de meest inteligente zijn ,maar toch.

Dit is maar een opwelling.geen kritiek

wim

DelticPower

Geen bordje, gewoon vol op de deur. Zelfs zichtbaar zonder bril.  :D :D

Groeten Jan

Frank_N

Citaat van: ysbeer op 11 oktober 2013, 21:55:25 PM
Best leuk zo een bord.
Maar het houdt wel het verhaal in de wereld van de man die kind gebleven is en nog met speelgoed treintjes speelt.
Een sulletje dus die .............

Het zelfde is de foto van de man met pet en fluitje e.d

Wie vist of voetbalt wordt serieus genomen .modelspoorders vaak niet.
Oke,ik weet wel dat de spotters niet bepaald de meest inteligente zijn ,maar toch.

Dit is maar een opwelling.geen kritiek

wim

Opwelling, zeg je Wim.
Er zit wel herkenning in, maar ik zou spotters toch niet echt afstempelen als dusdanig....
Dat je niet serieus genomen word als modelspoorder is iets wat steeds verder gaat.
Tegenwoordig is het allerlei digitale (niet modelspoor gerelateerde) rompslomp welke de toon voert. Als je daar niet aan mee doet (of geen boodschap aan hebt) ben jij (en ik, en al die andere...) met je treinen sowizo de klos....
Geef mij maar (op mijn nivo) de modeltreinen!
Als ik daarbij het enthousiasme waarmee menig modelspoorder die ik hier tegenkom bezig zijn optel,zou je je af kunnen vragen waar de "rest" zijn zijn mening op baseert?
Groet van Frank

dani

niet te diep graven , mannen...  voor mij is het gewoon een leuk hebbedingetje...  meer niet.

Ben ik daarom een "simpele van geest" ? ben ik een nerd, een vent van 46 die nog kind gebleven is ?

Ja, misschien wel...; eigenlijk ZEKER.   Je moet altijd een beetje kind blijven als je nieuwe dingen wil ontdekken en leren.

@Frank_N : ik denk dat wim met "spotters" de mensen bedoelt die de spot met ons drijven, niet de "treinspotters"...  (hoewel ik het eerst onbewust ook zo gelezen had)
De kruik is niet meer.

gardevil

Citaat van: dani op 12 oktober 2013, 09:10:14 AM
.......................
Ben ik daarom een "simpele van geest" ? ben ik een nerd, een vent van 46 die nog kind gebleven is ?

Ja, misschien wel...; eigenlijk ZEKER.   Je moet altijd een beetje kind blijven als je nieuwe dingen wil ontdekken en leren.

..................

Zijn we dat allemaal niet een beetje ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?