Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Verkeer/signaal borden bij het spoor

Gestart door Eres, 09 oktober 2013, 17:15:51 PM

Eres

Ik was vandaag aan het zoeken naar een bouwdoos van Faller voor op mijn baan. Ik kwam toen bij Conrad terecht die deze heeft. Leuk te zien en speciaal voor mij omdat een zending boven de 25 euro gratis wordt verzonden. beter dan zelf te rijden.

Echter bij verder zoeken wat zij zoals hebben zag ik een set verkeer/signaal borden. Ik heb totaal geen weet hiervan en vraag mij af waar en wanneer ik deze op mijn baan moet plaatsen. Als ik mij op station begeef is daar totaal geen bord te zien alles ligt daar op de grote hoop misschien voor de recycling.

Is er iemand die mij een link kan gaan geven, het lijkt mij zeer realistisch om toch dergelijke borden op je baan te hebben toch?

Wim   

Gerolf

heb je een bestelnummer van die borden? Dan kunnen we beter inschatten of die nuttig voor je zijn  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

En anders is het ook leuk ze zelf te maken... maatwerk voor op je eigen baan.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Eres


doomslu

Wim, deze set lijkt me Duits te zijn.
Ik weet zelfs niet of zoiets bestaat voor de NMBS.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Luc

bedankt dan kijk ik er verder ook niet meer naar

Trouwens een andere vraag. Er was afgelopen zondag een lege kolen trein van het G H Luxembourg naar Born in NL daar worden ze beladen met kolen. Komen deze dan weer beladen terug naar het G H Luxembourg? Weet jij hier iets meer van. Best interessant op een station als Gouvy!

Wim

doomslu

Citaat van: Eres op 09 oktober 2013, 20:02:44 PM
Luc

bedankt dan kijk ik er verder ook niet meer naar

Trouwens een andere vraag. Er was afgelopen zondag een lege kolen trein van het G H Luxembourg naar Born in NL daar worden ze beladen met kolen. Komen deze dan weer beladen terug naar het G H Luxembourg? Weet jij hier iets meer van. Best interessant op een station als Gouvy!

Wim
Van die trein weet ik niets.
Misschien weten Mark en/of Dirk hier iets over te vertellen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *