Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Voneche goederenloods

Gestart door Bert, 01 maart 2006, 11:10:14 AM

Bert

Hallo,
Ik zou willen beginnen te bouwen aan mijn goederenloods, maar ik ben op een probleem gestoten die ook niet in de handleiding staat.
Op de foto's zie je aan de onderkant een witte boord van plaaster. In de handleiding staat daar niets van in. Mag ik deze eraf doen en hoe doe ik dat dan best.
IMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b239/BertDevidt/P3230005.jpg/IMG
IMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b239/BertDevidt/P3230003.jpg/IMG

argilla

klein vraagje Bert. Ben ook , of liever ik wil ook die Voneche goederloods.  Temeer omdat ik ook al het station heb. Waar heb je die gehaald ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

Hallo Bert,je kan die boord er toch gewoon afzagen?Je moet dan wel zorgen dat alle muurdelen gelijk zijn afgezaagd en dat je ondergrond waar die loods moet komen ,mooi vlak is.Een ander optie is een rechthoekig gat maken waar die loods mooi in past,staat die ook meteen goed vast.En Argilla,die loods komt van bij Jocadis,misschien
daar eens navragen?

Gerrit

Gerolf

De optie met het passend gat lijkt me beter: Zo is de loods uitneembaar zonder dat er strooilicht van de binnenverlichting onder de muren door kan schijnen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Die Voneche goederenloods heb ik nog nooit gezien.
Van welk merk is ie?
Tom

Peter

De goederenloods wordt in opdracht van Jocadis in Edingen (Enghien) gemaakt door een Franse firma.
Indien je ze wil hebben zal je ze daar moeten bestellen (Jocadis) of ze daar gaan kopen
De goederenloods is artikel nr.91004 prijs 26,00 euro
Het station is artikel nr.91001 prijs 56,60 euro.
Beide zijn momenteel wel NIET in vooraad.
Hierbij de link naar de website van Jocadis
http://www.jocadis.com/

Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Ik denk dat deze boord er inderdaad aan toegevoegd is om het gemakkelijk in een opening te kunnen plaatsen. Ik zou er een paar keer met een hobbymes in kerven en dan afbreken (euh ... op eigen risico natuurlijk). Zagen kan natuurlijk ook, maar lijkt me moeilijker. Probeer eerst eens een stukje.

Loco

ysbeer

onderkant

Kan het niet zo zijn dat als je hem naast b.v roco rails met bedding zet hij dan precies op de goede hoogt staat.
Spleet tussen bedding en wit opvullen met ballast of zo iets

ik weet het natuurlijk ook niet maar het kan.

wim

janjozef

Ik denk dat loco gelijk heeft, dat witte gedeelte dient om het huis te kunnen verzinken. Uit ervaring weet ik dat ge plaaster heel makkelijk recht kunt snijden (bochten is bijna onmogelijk) Ge moet gewoon niet 1X snijden maar 10X en dit met zeer weinig druk te plaatsen. Snijden langs de mooie kant en als de groef voldoende diep is kunt ge voorzicht afbreken. Ik heb dat al tientallen keren gedaan met zelfgegoten staatstukken. Bij brokken is plaaster echter ook eenvoudig te lijmen. Na schilderen ziet ge er niet veel meer van.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

zoveel meningen,is het niet eenvoudiger en beter even de leverancier te vragen,voor je begint te breken en zagen

wim

janjozef

ysbeer de tijd zal u leren dat veel leveranciers er evenveel van weten als gij. Jocadis is evenwel niet zo.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Bert

citaat:
Geplaatst door argilla

klein vraagje Bert. Ben ook , of liever ik wil ook die Voneche goederloods.  Temeer omdat ik ook al het station heb. Waar heb je die gehaald ??


Deze heb ik in de jocadis winkel in Edingen gehaald

Bert

Ik denk eigenlijk niet dat het de bedoeling is om die af te zagen. Er staat daarvan niets in de handleiding. En een stuk extra plaaster toevoegen om daarna terug af te zagen zou wel zeer nutteloos zijn.