Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

LSM NMBS reeks 13

Gestart door Eres, 28 september 2013, 18:48:34 PM

TBCédric

Citaat van: Michael op 29 september 2013, 15:37:53 PM
Ik heb vanochtend op 2dehands geboden, telkens weer werd ik binnen 2 minuten overboden, bij 190 euro ben ik gestopt, 2 minuten later een bod van €195, toen ik net keek waren alle biedingen van die bewuste bieder verdwenen. Volgens mij zijn dit ook louche praktijken.
Heb nu een nieuw bod staan van €165 lijkt mij vrij reëel voor deze lok op 2de hands, is nu eenmaal geen winkel.

Edit Weet iemand toevallig nog een winkel waar een 2 rail model van deze reeks te koop is? Graag even vermelden welke winkel.
tufken heeft er nog een paar maar op de website staat er alleen nog maar met sound. Misschien eens naar tufken mailen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

stefan

Citaat van: Michael op 29 september 2013, 15:37:53 PM
Ik heb vanochtend op 2dehands geboden, telkens weer werd ik binnen 2 minuten overboden, bij 190 euro ben ik gestopt, 2 minuten later een bod van €195, toen ik net keek waren alle biedingen van die bewuste bieder verdwenen. Volgens mij zijn dit ook louche praktijken.
Heb nu een nieuw bod staan van €165 lijkt mij vrij reëel voor deze lok op 2de hands, is nu eenmaal geen winkel.

Edit Weet iemand toevallig nog een winkel waar een 2 rail model van deze reeks te koop is? Graag even vermelden welke winkel.

Hopelijk stuurt hij het nu wel op naar U als U de loc krijgt. Mijn broer had op een spelletje van deze koper geboden, alles betaalt maar het spel is toch nooit aangekomen.
Ik zeg het liever voor je U 165€ kwijt bent.

mvg stefan

Rangeerduivel



Hopelijk stuurt hij het nu wel op naar U als U de loc krijgt. Mijn broer had op een spelletje van deze koper geboden, alles betaalt maar het spel is toch nooit aangekomen.
Ik zeg het liever voor je U 165€ kwijt bent.

mvg stefan
[/quote]

Er bestaat ook nog zoiets als Politie,waar je diefstal kan melden,want dat is het toch...?

Je hebt je betalingsbewijs dmv overschrijving,en hij kan geen enkel bewijs van verzending voorleggen,in geval van wel zou hij zich wel verhaald hebben bij Bpost voor verlies van de zending,en dan dient hij je geld terug te geven.
Ook heb je in dit geval niets getekend voor ontvangst...

Toevallig gisteren iets gelijkaardigs gezien op National Geografic Channel.

Iemand zet foto van motor op verkoopsite,

Bieder koopt en betaalt,
Man stuurt foto op,geen motor!
Resultaat,3,5 jaar effectief!

Grtn
Rudy ;)

Michael

Cedric bedankt voor de tip, Stefan bedankt voor de waarschuwing.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ceuleer

Als je voor 165 € naar de politie stap lachen ze u eens goed uit denk ik. ;D
Op 2dehands zitten meerdere paljassen, ik heb ook al enkele pipo's gehad die bieden of reageren op iets dat ik wou verkopen,
ofwel bieden ze belachelijk laag, ofwel bieden ze 3x de vraagprijs, zodat andere geinteresseerden afhaken, en dan merk je dat deze bieder zelf een gelijkaardig object aanbied op 2dehands, zodat zijn prijs ineens veel interessanter is dan mijn aanbieding. ::)
Op ebay kan je een klacht indienen tegen zulke mensen, maar op 2dehands denk ik niet dat ze daar iets aan doen.
"Bieden - bellen - afspreken - zelf ophalen"  is het veiligste denk ik, ik heb zelfs op marktplaats dingen gekocht die ik zelf in Nederland ben gaan ophalen.
Ebay heeft een kopen-verkopen verplichting, de prijs ligt vast als de tijd voorbij is, dat is toch een geruststelling vind ik.
Ga anders binnen 2 weken eens naar Euromodelbouw in Genk kijken, en 2 weken later naar Eurospoor in Utrecht, misschien vind je daar wel wat je zoekt, en dan kan je
het eerst goed bekijken voordat je de loc aanschaft.
Ik heb soms al enkele maanden en jaren naar een bepaald model gezocht, ik zoek nu zelfs nog bepaalde loco's en wagons, ik heb er ondertussen al veel gevonden op
beurzen, marktplaats, ebay, online winkels.... , dus geduldig afwachten loont soms.  :)

Eres

Gunter

Het zal eerder zijn dat ze je aanklacht wel accepteren en de belofte deze in behandeling te nemen maar er niets meer aan doen. Ik ga niet meer zoeken op tweedehands vond het al heel vreemd dat hij niet wilde reageren toen ik zei dat ik wilde langskomen om de loc te bekijken en dan kontant betalen. Ineens was het een grote stilte.

Voor deze loc uit de reeks 13 ga ik dus nieuw bestellen wat betreft een CFL 3000 blijf ik zoals je zelf al adviseerde gewoon rustig zoeken. Keulen en Aken werden ook niet op een dag gebouwd en zoals men zegt in NL geduld is een schone zaak

WIm

dieselfreak

Citaat van: ceuleer op 29 september 2013, 19:01:41 PM
Als je voor 165 € naar de politie stap lachen ze u eens goed uit denk ik. ;D
Op 2dehands zitten meerdere paljassen, ik heb ook al enkele pipo's gehad die bieden of reageren op iets dat ik wou verkopen,
ofwel bieden ze belachelijk laag, ofwel bieden ze 3x de vraagprijs, zodat andere geinteresseerden afhaken, en dan merk je dat deze bieder zelf een gelijkaardig object aanbied op 2dehands, zodat zijn prijs ineens veel interessanter is dan mijn aanbieding. ::)
Op ebay kan je een klacht indienen tegen zulke mensen, maar op 2dehands denk ik niet dat ze daar iets aan doen.
"Bieden - bellen - afspreken - zelf ophalen"  is het veiligste denk ik, ik heb zelfs op marktplaats dingen gekocht die ik zelf in Nederland ben gaan ophalen.
Ebay heeft een kopen-verkopen verplichting, de prijs ligt vast als de tijd voorbij is, dat is toch een geruststelling vind ik.
Ga anders binnen 2 weken eens naar Euromodelbouw in Genk kijken, en 2 weken later naar Eurospoor in Utrecht, misschien vind je daar wel wat je zoekt, en dan kan je
het eerst goed bekijken voordat je de loc aanschaft.
Ik heb soms al enkele maanden en jaren naar een bepaald model gezocht, ik zoek nu zelfs nog bepaalde loco's en wagons, ik heb er ondertussen al veel gevonden op
beurzen, marktplaats, ebay, online winkels.... , dus geduldig afwachten loont soms.  :)


Dat is nu de reden waarom ik liever iets koop via Ebay dan op Tweedehands!
MC

Michael

Ik mocht de loc kopen maar heb er na alle waarschuwingen hier toch maar van afgezien. Ik zoek nog wel even verder.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Inmiddels voorzien, via Tufken, verwacht de lok een dezer dagen thuis. Bedankt voor de tips, een mailtje naar de winkel resulteerde in deze nieuwe aanwinst. ;D ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154