Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Werkspoor

Gestart door Huugooke, 22 september 2013, 01:28:44 AM

Huugooke

Zondagavond 22 september een documentaire over Werkspoor op de Nederlandse TV.

PietB

Ja ik heb de recorder al ingesteld.
Lijkt me erg interessant.

grt Piet.

AtMoPo

Misschien handig voor andere die zich nu te pletter zoeken achter werkspoor in hun tv gids.
Het progamma noemt "andere tijden" en start om 21,20u op NL2.
AtMoPo

PietB

Citaat van: AtMoPo op 22 september 2013, 10:41:33 AM
Misschien handig voor andere die zich nu te pletter zoeken achter werkspoor in hun tv gids.
Het gaat maar om 3 kanalen, dat is toch geen reden om je 'te pletter' te zoeken?
Of had je de gedachte dat onze 8 commerciële zenders iets aan historie en cultuur doen?
Nou dan moet ik je teleurstellen, dat scoort geen grote aantallen kijkers.
Dus geen reclame inkomsten.

grt Piet.

dieselfreak

Jullie hebben dan nog drie tv kanalen waar cultuur en historie wordt uitgezonden, hier in België is er slechts één zender voor dat soort programma's en dat is Canvas. Op alle andere tv kanalen alleen maar kookprogramma's, slechte films en reality brol. Ik zou eigenlijk liefst mijn tv willen buitengooien maar dan kan ik mijn dvd speler niet meer gebruiken, dat zou pas ècht zonde zijn! Mijn auto heb ik enkele maanden geleden ook al buitengegooid, geen ergernis meer omwille van de files die steeds langer worden, en ik heb het mij nog geen dag beklaagd, met de fiets en het openbaar vervoer geraak je ook op je bestemming, al duurt het soms wat langer, terug naar de eenvoud!
MC

Klaas Zondervan

Citaat van: dieselfreak op 22 september 2013, 13:49:47 PM
Jullie hebben dan nog drie tv kanalen waar cultuur en historie wordt uitgezonden,
Nee hoor, wij hebben er ook maar 1.
Nederland 1 is voor nieuws en sport, Nederland 2 voor cultuur en historie, en Nederland 3 tot vermaak van de kinderen (kinderleeftijd loopt hier tot 100). :)
Van dit schema wordt wel eens afgeweken. Dan wordt b.v. op 1 gewauweld over voetbal, en dan verhuist die "belangrijke" wedstrijd naar 3.

dieselfreak

Klaas, dat wist ik niet. Maar ik moet je zeggen dat het al van 1972 geleden is, toen de Fabeltjeskrant en de Willem Ruis show nog werd uitgezonden, dat ik nog eens een hele avond naar de Nederlandse tv gekeken heb. Maar voor programma's als "Rail away" en "Andere tijden" wil ik nog wel eens een uitzondering maken.
MC

Havoc

Citeerhier in België is er slechts één zender voor dat soort programma's en dat is Canvas.

Canvas voor cultuur? Meer sport van cultuur bedoel je. Er is wel Sporza maar die zendt bijna niks uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: AtMoPo op 22 september 2013, 10:41:33 AM
Misschien handig voor andere die zich nu te pletter zoeken achter werkspoor in hun tv gids.
Het progamma noemt "andere tijden" en start om 21,20u op NL2.
k'moet ik mijnen HUMO ook zelf kopen zulle! ;)

dieselfreak

Ik heb gisteren geboeid gekeken naar dit programma en het opgenomen op mijn harde schijf, als alternatief voor de vele oninteressante televisieavonden. Voor diegenen die het gemist hebben, je kan het hier herbekijken:

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2013-2014/Treinen-van-Nederlandse-bodem.html



MC

Rangeerduivel

Gisteravond toevallig op één gekeken naar een programma dat gaat over treinen.

GREAT CONTINENTAL RAILWAY JOURNEYS

Het gaat volgende zondag 29/09/2013 om 22u45 over Zwitserland.

De presentator doorkruist het land met de trein,met een gids(boek) uit 1913.

Een aanrader voor wie graag moderne én antieke treinen ziet in hun eigen biotoop!

Grtn
Rudy ;)

PietB

Ja ik vond de informatieve waarde voor de treinliefhebber beperkt hoor.
Het ging relatief weinig over het bedrijf dat treinen bouwde, maar veel over een bedrijf waar arbeidsonrust was.
En veel links vakbonds gebral en daar houd ik niet zo heel erg van.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Citaat van: bossie op 23 september 2013, 12:22:30 PM
En veel links vakbonds gebral en daar houd ik niet zo heel erg van.
Dat stond mij ook een beetje tegen. Een heleboel werknemers waren in dienst gekomen omdat er een grote order lag. Toen die was afgeleverd en er geen nieuwe orders kwamen, kon je op je vingers natellen dat er ontslagen zouden vallen. Maar dat is iets wat vakbonden niet goed begrijpen. Die denken dat je werknemers gewoon kan doorbetalen, ook als er geen werk meer is.

doomslu

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 september 2013, 12:29:57 PM
.... Maar dat is iets wat vakbonden niet goed begrijpen. Die denken dat je werknemers gewoon kan doorbetalen, ook als er geen werk meer is.
Vakbonden die denken? Ben ik nog niet tegengekomen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: bossie op 23 september 2013, 12:22:30 PM
Ja ik vond de informatieve waarde voor de treinliefhebber beperkt hoor.
Het ging relatief weinig over het bedrijf dat treinen bouwde, maar veel over een bedrijf waar arbeidsonrust was.
En veel links vakbonds gebral en daar houd ik niet zo heel erg van.

grt Piet.
Nochtans was de boodschap achteraf duidelijk: het opdoeken van de eigen industrie was een grote vergissing, en lag aan de basis van de huidige crisis; en dat was niet alleen in NL zo!