Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Viessmann onderstopper Infrabel

Gestart door Jurgen, 17 september 2013, 17:58:11 PM

Jurgen

Heeft iemand het model van de onderstopper van Infrabel van Viessmann al gekocht in 3-rail?
Ik heb dit eigenlijk nog nergens zien liggen en als het dan eens ergens ligt, dan is het een 2-rail versie.

Let wel, ik heb het over de gewone uitvoering, niet de vervuilde uitvoering van Van Biervliet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ward

Citaat van: Jurgen op 17 september 2013, 17:58:11 PM
Heeft iemand het model van de onderstopper van Infrabel van Viessmann al gekocht in 3-rail?
Ik heb dit eigenlijk nog nergens zien liggen en als het dan eens ergens ligt, dan is het een 2-rail versie.

Let wel, ik heb het over de gewone uitvoering, niet de vervuilde uitvoering van Van Biervliet.

Ik heb het niet gekocht, maar daarstraks wel toevallig tegengekomen..

http://marnan.eu/viessmann-26098-h0-schienenstopfexpress-09-3x-infrabel-ac-dig

Wel ook maar één stuk op voorraad..

Grtz,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Ik ben ook even op zoek gegaan en Marnan is blijkbaar niet de goedkoopste, er zijn er die nog goedkoper zijn in Duitsland.  :)

Maar heeft iemand ervaring met het 3-rail model? Het hoeft niet per se met de Infrabel versie te zijn, de Nederlandse of Duitse variant zijn ook goed.
Is het geluid realistisch? Hoe zijn de rijeigenschappen? De afwerking? ...?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

@Jurgen,

Ik bezit het 2-rail model van VB. Het geluid is realistisch, de afwerking is mooi en gedetailleerd. Persoonlijk vind ik dat deze goede rijeigenschappen heeft.
Met het 3-rail model heb ik geen ervaring.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Ok, bedankt.

Maar ik zou toch ook graag eens iets horen van iemand die effectief een 3-railmodel heeft en dat ook al heeft laten rijden.  ;)
Ik bedoel dan of er niet te veel ontsporingen zijn of geen problemen op wissels en dergelijke.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.