Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

JMRI: Automatisatie programmatie in java mogelijk?

Gestart door Michiel, 13 september 2013, 17:38:01 PM

Michiel

Hallo allemaal,

JMRI is een bibliotheek aan functies en applicaties geschreven in Java om een modelbaan te besturen. Maar automatisatie is geen ingebouwde mogelijkheid van JMRI, enkel handbesturing is voorzien. Automatisering zou volgens hen mogelijk zijn, mits zelfprogrammatie.

Ik zoek me rot naar een handleiding, voorbeeldprogrammatuur of andere nuttige informatie om zelf aan de slag te kunnen gaan in Java, maar vergeefs. Automatisering met JMRI blijkt heel duistere materie waar weiningen zich aan wagen, en nog minder in slagen.

Heeft iemand al ervaring met het programmeren in Java met JMRI als toolkit en interface? Wie zou me opweg kunnen helpen? Want het alternatief (vb Railroad&Co's Traincontroller) is wel heel erg prijzig. (Ik heb wel ervaring met het programmeren in Java)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

Michel, staat die manuel niet als een PDF file bij elk onderdeel bij ?
Bij de CAD track staat er eentje dus ik veronderstel bij de anderen ook ? ?
Ook online hulp staat er .

als dit je kan helpen Michel
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15