Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Roco nh winter 2013 en 2014 PDF

Gestart door eve, 13 september 2013, 16:26:18 PM


oebr

Wat opvalt:

ze zijn ons een beetje vergeten, alleen een grijze  EAOS op het programma ( 76810 ),
maar dat is niet erg want de prijzen liggen aan de hoge kant.
Belgische kleinseriefabrikanten maken nu mooier materieel tegen een tarief dat heel wat lager ligt.
Muenchener Freiheit...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

thor

Staat inderdaad amper Belgisch materiaal in vermeld, van de aangekondigde NMBS stoomlocomotief type 26 geen spoor, alhoewel aangekondigd voor week 51 e.k.
Gebrek aan Belgische materiaal een flinke streep door de rekening van de Belgische modelspoor winkels.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jurgen

@ Ronny: Dit boekje bevat dan ook alleen maar nieuwe modellen bovenop de reeds aangekondigde modellen. Vandaar dat het type 26 niet meer vermeld wordt.

Voor onze Nederlandse vrienden zijn er trouwens weer heel wat extra modellen. Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik geloof dat je makkelijk aan 15 nieuwe modellen komt. Langs de andere kant is het dan wel weer een aanslag op hun portemonnee.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Citaat van: Jurgen op 14 september 2013, 10:59:22 AM


Voor onze Nederlandse vrienden zijn er trouwens weer heel wat extra modellen. Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik geloof dat je makkelijk aan 15 nieuwe modellen komt. Langs de andere kant is het dan wel weer een aanslag op hun portemonnee.  ;D

Dat is niet alleen het geval bij Roco hoor , " onze" noorderburen worden  , naar mijn gevoel , altijd meer verwend op modeltreingebied , je moest eens zien hoeveel nederlandse treinstellen er in model zijn , en dan moet je eens zien met wat wij het moeten doen.  :-X

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 14 september 2013, 11:59:19 AM
Citaat van: Jurgen op 14 september 2013, 10:59:22 AM


Voor onze Nederlandse vrienden zijn er trouwens weer heel wat extra modellen. Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik geloof dat je makkelijk aan 15 nieuwe modellen komt. Langs de andere kant is het dan wel weer een aanslag op hun portemonnee.  ;D

Dat is niet alleen het geval bij Roco hoor , " onze" noorderburen worden  , naar mijn gevoel , altijd meer verwend op modeltreingebied , je moest eens zien hoeveel nederlandse treinstellen er in model zijn , en dan moet je eens zien met wat wij het moeten doen.  :-X

Dat is inderdaad zo.
En dan denken wij dat onze noorderburen gierig zijn. Ze geven gewoon al hun geld uit aan modelspoor waardoor er niets meer overblijft om ons te trakteren.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor

@ Ronny: Dit boekje bevat dan ook alleen maar nieuwe modellen bovenop de reeds aangekondigde modellen. Vandaar dat het type 26 niet meer vermeld wordt.
Sorry Jurgen, dit was me ontgaan.....

Omtrent de Nederlandse modellen, ik heb de indruk dat de Nederlandse markt tevens veel groter is dan de Belgische, als je al even bekijkt hoeveel modelspoor winkels er bij de noorderburen zijn t.o.v. België, dat spreekt het voor zichzelf, toch ?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jurgen

Excuses zijn niet nodig hoor Ronny, iets over het hoofd zien is snel gebeurd hé.  ;)

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat België minder handelaars telt, we zijn ook kleiner. Maar hoe zit het met de verhouding modelspoorders ten opzichte van inwoners? Is daar ooit al eens onderzoek naar geweest?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Anderzijds hebben wij dan veel meer van LS,B-Models, Olaerts, en mogelijk nog enkele minder grote spelers die dan veel Belgisch produceren en minder Nederland (hoewel LS!)
Groeten Peter ;)