Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

S-Bahn "Ei like it"

Gestart door Jurgen, 10 september 2013, 15:10:25 PM

Jurgen

Sinds verschillende jaren heb ik dit setje in model liggen van Märklin (4389).
Omdat op deze modellen geen rijtuignummers vermeld waren was ik hiernaar op zoek gegaan en ben ook wat andere info tegengekomen. Interessant, maar foto's heb ik nergens gevonden.

Op Drehscheibe, waar ik de rijtuignummers gevonden heb, zijn de foto's verdwenen. Het draadje daar is dan ook uit 2004, niet verwonderlijk dus.

Via Google word ik ook niet veel wijzer want ik krijg enkel foto's van de modelrijtuigen. Heeft iemand dus foto's van het grote voorbeeld? Of wie weet waar ik ze kan vinden?
Weet ook iemand van wanneer tot wanneer deze rijtuigen zo hebben rondgereden?
En wat het model betreft, zijn deze nu op schaal 1/100 of 1/87? Dat vraag ik me al enkele jaren af en ik vermoed dat ze op schaal 1/100 zijn. Omdat ik niets afweet van het grote voorbeeld kan ik dus ook niets nameten.

In ieder geval, bedankt voor de info.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

ik heb zelf geen toegang meer op 3rail, maar ik vind wel een link van iemand die met dezelfde vraag zat enkele jarengeleden...

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=ei%20like%20it&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fforum.3rail.nl%2Findex.php%3Ftopic%3D25473.0&ei=dx8vUtbNLa2b0wXYwoEg&usg=AFQjCNFC3ArK34RVykWK1a7YY6Zkbcdt-A


en anders kan je eens zoeken via  "marklin eierzug", dat levert denk ik meer resultaten op.




http://www.ebay.com/itm/Marklin-4389-S-Bahn-Wagen-DB-Eierzug-/380417848047?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item5892abb2ef



http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=69655&p=731012



S-Bahn_Wagenpackung Eier:

3 S-Bahn-Wagen mit Werbeaufschriftung" EI LIKE IT"
1./2. KL., Basis 4183, 2.Kl. Basis 4184, Wagen mit Steuerabteil, 2.Kl. Basis 4185

  Gebaut 5 Jahre 1992-1996 und nicht mehr im Handel erhältlich


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en als je dan kijkt naar  "basis  4183" bijvoorbeeld en die opzoekt bij Märklin, dan ga je waarschijnlijk meer te weten komen ofver de schaal en misschien wanneer ze rond reden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Hey Dani, bedankt voor de info.
Aan "eierzug" had ik helemaal niet gedacht, ik zou er zelf ook niet opgekomen zijn.
De link die je via het 3-railforum krijgt is trouwens degene waar de foto's verdwenen zijn, die had ik al gevonden.  ;D ;)


Wat het model betreft, het artikelnummer is te oud om op te zoeken in de Märklin database, maar na een zoekopdracht "S-bahn" heb ik mijn antwoord ook gevonden. Blijkbaar gebruiken ze nog steeds dezelfde mallen en in de huidige catalogi staat vermeld dat gelijkaardige rijtuigen op schaal 1/100 zijn. Bij deze weet ik dat ook weer.

Je ziet het, samen weet je meer dan alleen hé.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

graag gedaan...   
dat van die 3rail link, kon ik niet controleren, want ik zag enkel de link verschijnen in Google.   Als ik er op klik krijg is de boodschap dat ik verbannen ben en dat het permanent is (gebaseerd op IP adres vermoed ik) .  Ikheb daar es op een moderator/admin zijn teentjes getrapt en vandaar... 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Amai, die ban gaat dan wel erg ver.

Zou men je daar nog steeds ieder jaar een gelukkige verjaardag wensen?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

van die mannen hoef ik niks meer... kortzichtige hollanders met lange tenen. 
Trouwens ik heb besloten niet meer te verjaren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

dank zij een link uit een ander (nieuw ) topic hier net heb ik nog meer info gevonden...:

http://mobadb.gleiswarze.de/mobadb-webapp/artikeldetail?9&id=9837
(dank aan de persoon die de link naar deze database deelde)

Ah, wacht even, het was een zekere Jurgen ... jij zelf !   

:-) LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Wij vullen elkaar aan hé Dani. Zullen we anders trouwen?  ;D :P
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

Jurgen, je bent een hele toffe kerel zo te zien, maar NIEMAND spreekt ooit tegen mij nog het T-woord uit.   :-) :-) :-)

't is gelijk ik het gehad heb.....   trouwens mijn madam gaat dat niet leuk vinden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

argilla

Citaat van: dani op 10 september 2013, 18:30:16 PM
van die mannen hoef ik niks meer... kortzichtige hollanders met lange tenen. 
Trouwens ik heb besloten niet meer te verjaren.



viola nu hoor je het eens van een ander  8) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Citaat van: wisselstromer op 12 september 2013, 14:27:24 PM
die wagons zijn zeker 1/100


Ik dacht het wel.

Ondertussen heb ik ook ontdekt dat van mijn set een stukje bij 1 van de buffers is afgebroken. Vreemd, want de set heeft jaren in de doos gezeten en ik weet zeker dat er niets aan was toen ik mijn wagens erin gelegd heb.
Zou het kunnen dat het stijve plastic door warmte en koude uitgezet heeft en zo een stukje heeft afgebroken door de druk die er ontstaan is op die buffers?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 10 september 2013, 19:25:16 PM
Jurgen, je bent een hele toffe kerel zo te zien, maar NIEMAND spreekt ooit tegen mij nog het T-woord uit.   :-) :-) :-)

't is gelijk ik het gehad heb.....   trouwens mijn madam gaat dat niet leuk vinden



TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT,T ;D ;D ;)