Nieuws:

Nu in MSM 256 BANEN: Station Aalst 2000 * Ontario * Sixteen Tons

Hoofdmenu

Wolfgang Frey (Stuttgart in schaal N) stierf vorig jaar

Gestart door Michiel, 10 september 2013, 14:45:09 PM

Michiel

Ik lees het nu maar pas, een jaar na datum, dat de heer Wolfgang Frey gestorven is. Deze gedreven en bescheiden modelbouwer bouwde in zijn eentje het hele station van Stuttgart na in schaal 1:160 (N). Zijn modelbaan was en is nog steeds voor mij een groot voorbeeld dat je in N best imposante dingen kan maken. Het is triest dat deze man nog relatief jong is heengegaan.

http://www.1zu160.net/galerie/frey.php

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Een beroemdheid in Duitsland, zeker voor N.

Maar, hoewel je in N op een kleine ruimte een mooi baantje kan maken - voor velen dé reden om N te overwegen - kan je bij wat meer plaats op dezelfde oppervlakte natuurlijk een baan maken die vier keer imposanter is dan eentje in HO.

Michiel

Volledig mee eens. Maar toen ik in 2007 twijfelde of ik mijn oude H0 verzameling zou verkopen om in N te herbeginnen, was voor mij onder andere deze modelbaan van Wolfgang Frey een belangrijk argument om de stap te nemen. Schaal N, dat ik toen nog kende van uit de jaren '80, was volwassen geworden. Ook de modulebanen als "Lahntahlbahn" en "Louise-Marie" staken mijn ogen uit, en konden me overtuigen om naar N over te stappen. Maar "Stuttgart Hbf" heeft me mogelijk het meeste verbaasd, vooral ook omdat verkeersbeheersing en automatisering mij ook al enorm boeit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)