Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

piko reeks 77

Gestart door stevend, 04 september 2013, 20:31:06 PM

doomslu

@ysbeer: ik ben ook benieuwd.  ;)

Betreft Piko reeks 77: Piko had niet de intentie om een reeks 77 te maken. Indien ze dat wel zouden willen doen, dan zou het model vanzelfsprekend, naar analogie met de andere modellen, correct zijn.

De invoerder zag echter wel iets in een 'bijna-77' voor een startset. Dat is, volgens mij, een nobel initiatief.
Uiteindelijk komt er ook een apart model, bestemd voor hen die een oogje willen dichtknijpen.
Vergeet ten slotte niet dat vele van onze Belgische stoommachines op de markt ook met een oogje dicht moeten bekeken worden.

Wie hem leuk vindt: koop. Wie niet: koop niet.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, stoomlocs, laats ons eerlijk zijn, hoeveel onder ons hebben ze nog echt weten rijden en kunnen zo uit het hoofd zeggen wat juist is en wat niet? Ik veronderstel dat er dat ook niet zo heel veel zijn hé.
Een reeks 77 ziet iedereen nog rondrijden en daar gaat een afwijking al sneller opvallen omdat we zelf kunnen vaststellen dat iets niet juist is.

Maar het is een leuk initiatief voor nieuwe starters, zelf zit ik er echter niet op te wachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

inderdaad, voor de mensen die echt natuurgetrouwe modellen willen die weinig of niet afwijken van het origineel is Piko niet altijd de juiste keuze, zeker neit als het op kleuren en detailafwerking aan komt, en nog allerminst als je in de "hobby" reeks gaat winkelen.

Voor "het grote kind" zoals ikzelf (ik schaam me daar niet voor) die lekker wil bouwen en dan wat rijden met de treinen en die het minder nauw neemt met de realistische uitvoering, maar vooral een stuk materieel koopt omdat hij het "mooi vindt om naar te kijken", zijn deze zeker de moeite waard.

Ook hier weer geldt de oude regel van   "koeken naar geld".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 04 september 2013, 23:12:42 PM

Gelukkig hoef ik me nooit te vervelen.  ::)

nee maar wel iets dat erop rijmt STUDEREN!  ;D

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: dani op 05 september 2013, 14:40:16 PM
..... maar vooral een stuk materieel koopt omdat hij het "mooi vindt om naar te kijken", zijn deze zeker de moeite waard.

Dat is een punt; want als alles correct moet zijn dan kost het model stukken van mensen.

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 05 september 2013, 15:45:22 PM
..... maar vooral een stuk materieel koopt omdat hij het "mooi vindt om naar te kijken", zijn deze zeker de moeite waard.

Dat is een punt; want als alles correct moet zijn dan kost het model stukken van mensen.

Daarom niet altijd he Janie,

neem nu bvb (toevallig van Piko) de hle 28.. of 29..,daar valt weinig op aan te merken zowel qua afwerking als rijgedrag.
En voor ogottekes 89,99€!

Het zijn maar de volgens zichzelf "betere"merken die duur zijn en die rekenen het gewicht van de loc aan goudprijs!
Zelfde toestand ongeveer zoals in de autobranche,waar bepaalde "duitse" merken ook menen dat het puur goud is wat ze verkopen,en daarop hun prijzen baseren...

gr,Rudy

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2013, 15:54:16 PM
neem nu bvb (toevallig van Piko) de hle 28.. of 29..,daar valt weinig op aan te merken zowel qua afwerking als rijgedrag.

maar dien lelijke 28 is nen traxx die in meerdere landen rond rijdt; Meestal ongewijzigd, enkel kleurstelling die ietwat anders is (en wss details).

dus 1 zo'n kap kan dienst doen voor 10-tallen versies.

een 77 is, net als meeste van onze Belgische modellen, iets dat enkel hier rond tuft. Dus moet een volledig nieuwe mal krijgen of moet de mal van mehano gekocht worden.

Is het een goed initiatief? mss wel om jongere mensen warm te maken voor de hobby. Zal het veel helpen? ik vrees er sterk voor.

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2013, 15:54:16 PMHet zijn maar de volgens zichzelf "betere"merken die duur zijn en die rekenen het gewicht van de loc aan goudprijs!
Zelfde toestand ongeveer zoals in de autobranche,waar bepaalde "duitse" merken ook menen dat het puur goud is wat ze verkopen,en daarop hun prijzen baseren...

gr,Rudy

Dit is het grootste probleem met onze hobby. sommige modellen zijn zo ver afgewerkt, dat ze te duur zijn. Zeker voor jongere mensen die iets willen hebben om gewoon te laten rijden op een ovaaltje uit een starterskit of op de baan van iemand in de familie. en zeg nu zelf, een starterskit kost bv. 150-200euro. En ge wilt zo een mooi locje bij kopen, krijg je de prijs te horen van 90 à 200euro (naar gelang uitvoering, decoder,...) Zelfde van personenwagons die snel naar de 30 à 60euro/stuk zijn. Sta je als klein manneke toch wel ff paf. Je startsetje met sporen, transo, loc en paar wagonnetjes kostte minder dan 1 loc  :o

en dat is de ondervinding die ik zelf ook had vroeger (we spreken over een jaar of 15-17 terug, ik ben er nu 31  ;)). Ik had een paar startsetjes van Lima liggen en kon een aardig grote baan maken + familie had een aangelegde baan. En dan zeg je, ik zou wel eens iets Belgisch willen voor naast m'n 15 & 125 te rijden. Ga je naar de plaatselijke treinboer en kom je lijkwit buiten omdat een loc dat je zo mooi vond een bedrag kost van een paar maandjes zakgeld  :(

is het gebeterd? nee, aan geen kanten. Best dat roco en piko 'hobby'-modellen maken want anders zouden er nog minder mensen starten of doorgaan met deze hobby.
Greetz

Thommy

OlivierV

Aj dju, nog eentje voor op de lijst van 2014?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

argilla

deju ysbeer za..............................

luc en Ysbeer tevreden nu ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Wat een mooi model Marc!!!!!!
grt Piet.

janieburton

Citaat van: janieburton op 05 september 2013, 15:45:22 PM

Het zijn maar de volgens zichzelf "betere"merken die duur zijn en die rekenen het gewicht van de loc aan goudprijs!

gr,Rudy

Voor 89,99€? Waar??? De laatste maal heb ik een hle 29 gezien vooro 105€ of 110€.

doomslu

Dank je wel, voor de foto's Marc.
Je hebt gelijk, het ziet er niet 'super' uit. Lijk me een model om te gaan superen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Voor 89,99€? Waar??? De laatste maal heb ik een hle 29 gezien vooro 105€ of 110€.
[/quote]

Ik wil geen reclame maken voor een treinwinkel,maar ik moet antwoorden op de vraag van Janie.

Ik heb via de site van het spoor in Haasrode,de site van Piko bezocht en de loc daar ontdekt.89,99€  DC!!!

Een mail gedaan naar het spoor om te vragen of ze hem binnen hadden alvorens ik zo ver reed,en onmiddelijk positief antwoord

Zet 'm voor mij op zij!
2 dagen later ben ik er om gereden en heb ook maar 89,99€ betaald.

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2013, 23:52:23 PM

Ik wil geen reclame maken voor een treinwinkel,maar ik moet antwoorden op de vraag van Janie.

Ik heb via de site van het spoor in Haasrode,de site van Piko bezocht en de loc daar ontdekt.89,99€  DC!!!

Een mail gedaan naar het spoor om te vragen of ze hem binnen hadden alvorens ik zo ver reed,en onmiddelijk positief antwoord

Zet 'm voor mij op zij!
2 dagen later ben ik er om gereden en heb ook maar 89,99€ betaald.

;)
[/quote]

Dan is hij in prijs gedaald! Dank voor de info.

Rangeerduivel

@ Janie,

Ik dacht eerder dat hij dan in prijs zou gestegen zijn Janie,
want waar ik over spreek is wel al een dikke anderhalve maand geleden,of zelfs langer....(ik weet het zo juist niet meer >de leeftijd begint wat door te wegen hé! ;))

Ofwel zat jij bij de verkeerde verkoper?
TIP;Er staat er nu ééntje op tweedehands.be voor 93€,

Grtjs

Ik heb zonet de Piko-kataloog nog eens geraadpleegd,
De 2901 van Alfatrains,
DC= 89,99€
AC= 109,99€