Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Tweetjes van Jocadis

Gestart door Peter, 04 september 2013, 09:28:20 AM

Peter

Zou het kunnen dat LSM de motorstelletjes (tweetjes) van Jocadis gaat opnemen in hun assortiment.
Ik stel me maar die vraag omdat deze stelletjes tenslotte door LSM geproduceerd werden voor Jocadis
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter
Waarschijnlijk zullen ze dit niet doen.
Zij zijn geen eigenaar van de matrijzen, de digitale bestanden van de tekeningen, .... en dus ook niet van het model. Zij zijn alleen de uitvoerder.
De matrijzen en al wat erbij hoort, maken deel uit van de verkoop van de inboedel. Je zult dus een bod moeten doen indien je ze wilt gebruiken voor eigen productie. ;)
Maar wanneer LS Models ealles inkoopt kunnen ze wel opnieuw produceren. 't is maar de vraag of in dat geval er nog voldoende kopers zullen zijn die de moeite loont om de productie te herstarten.

Peter

Citeert is maar de vraag of in dat geval er nog voldoende kopers zullen zijn die de moeite loont om de productie te herstarten.

Ik denk van wel, als je ziet wat er op  ebay, kapaza enz. gevraagd en geboden wordt. Heb ondertussen al spijt al haren op mijn hoofd (zijn er helaas niet veel meer) dat ik mijn model voor de "normale" prijs een jaar geleden verkocht heb. :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

Alain

Heb er spijt van dat ik geen gekocht heb voor de normale prijs. Had vorig jaar de kans in een bordeaux en new look stel. In nieuwe onbespeelde staat. Lomperik. Lomp, lomp, lomp

stevend

Ik meen me te herinneren dat een tijdje geleden een enquête hierover
gestart was, hier op dit forum ( misschien het oude )
Dit kon je invullen . Daarna kreeg ik een E-mail terug met een
dankwoord en met enig commentaar ( summier ).
In die enquête kon je kiezen welk tijdperk. Het meeste gekozene ging in productie.
Maar dit is al meer dan een jaarke en verder niets meer van gehoord.
Misschien komt de wind van daar !?
 

OlivierV

Misschien een idee voor een actie van MSM, de klassiekjes produceren. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

LocoRob

Citaat van: OlivierV op 04 september 2013, 20:54:26 PM
Misschien een idee voor een actie van MSM, de klassiekjes produceren. :D

yes, doen !  :P
Greetz,
Robby

SuSke

Citaat van: LocoRob op 04 september 2013, 21:00:23 PM
Citaat van: OlivierV op 04 september 2013, 20:54:26 PM
Misschien een idee voor een actie van MSM, de klassiekjes produceren. :D

yes, doen !  :P

Maar dan eerst de mallen en 3D-tekeningen overnemen van wijlen Jocadis  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Ik heb hier ook ontzettende spijt dat ik ze niet eerder heb gekocht :(
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: evan op 04 september 2013, 22:08:37 PM
Ik heb hier ook ontzettende spijt dat ik ze niet eerder heb gekocht :(

Jij niet alleen Evan  ;) :(

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

janieburton

Een online petitie opstarten, misschien zal dan LS Models de tekeningen, matrijzen, enz.... opkopen en de 2tjes terug produceren.

Laten we hopen dat er dan ook een "Budje" komt en één van de 2tjes waar men als passagier naast de machinist zat( ben niet zeker maar dacht dat één van die 2tje het (oud) nummer 003 had en het andere ergens een nummer had boven de 500{521???})

   
 

liefhebber

We maken er een joint venture van
We verzamelen geld onder de leden en kopen de matrijzen, en digitale bestanden en tekeningen en laten die produceren door die die de beste prijs kwaliteit leveren.
ev. ism msm
 

Peter

Zou Van Biervliet er niet in geinteresseerd zijn om die mallen over te nemen? Of iemand anders zoals bv. Tufken, LSM zelf, enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ze moeten zich in ieder geval niet haasten. Er komt momenteel nog genoeg op de markt en ik zou eerst nog eens wat geld willen verdienen vooraleer ik het weer ga uitgeven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik vrees dat die mallen een bom duiten zullen kosten.
Bovendien, er is wel vraag naar modelletjes, maar er zijn er ook al heel veel verkocht, in alle mogelijke livreien. Hoeveel exemplaren gaan er nog verkocht worden? Wees eens eerlijk, dit is geen goede investering, tenzij voor iemand die veel geld heeft en veel jaren geduld heeft om het model 'ooit' eens opnieuw uit te brengen ...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *