Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

decoratie materiaal

Gestart door Eres, 23 augustus 2013, 18:38:35 PM

Eres

Ja het regende vanochtend af en toe dus geen weer om even in de tuin wat te doen. Dus van de nood een deugd gemaakt en eens begonnen met het maken van wagon ladingen.

Gewoon van de bomen en struiken die ik had gesnoeid van de week een paar leuke takjes achter gehouden en deze vanochtend op maat gemaakt. Waarvoor zie de foto: Dit voor straks op de nieuwe terminal. Eenvoudig maar simpel zeggen we maar:




Er moet nog wat bijkomen voor een voorraad naast de houzagerij en ben alvast daar aan begonnen:


URL=http://s1175.photobucket.com/user/erescesar/media/SAM_1229_zps93129683.jpg.html][/URL]

Ik heb lopen denken om alvast het tafelblad van mijn spoortafel te gaan schilderen. Dit voordat ik straks met het nieuwe digitale set ga beginnen. Omdat er zowel spoor als weg verkeer op komt te staan heb ik een twijfel wat de juiste kleur moet zijn. Ik kan de tafel of in beton grijs gaan schilderen of in asfalt zwart.

De delen waarop het spoor komt te liggen daarnaast komt dan een bedding van ballast en de overige delen moet ik dus een rijbaan voor het verkeer over de weg gaan maken.

Ieder idee hierover is meer dan welkom een schets van mijn hopelijke toekomstige baan volgt binnenkort

Wim


Cord

Beste Wim,
Ik zou al het schoons uit de natuur heel even in de magnetron stoppen, voordat je het op je modelbaan gaat gebruiken. De kans bestaat namelijk dat je met al je natuurproducten op je modelbaan ook ongenode gasten mee naar binnen neemt. Een van die vrolijke beestjes is het zilvervisje (Lepisma saccharina) en die zijn in staat je om hele baan kaal te vreten.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Eres

Wim

Wat eten ze zoal dan op?

Wim

Steven123

Goed bezig Wim ;)
Ik wil hier niet teveel afwijken maar ivm met die ongewenste gasten: Heb ooit een WO2 diorama op 1/35 gemaakt waarbij de straatklinkers bestonden uit gedroogde halve erwten...  dat ding heeft 5jaar in een glazen kast gestaan en plots op een dag... alles vol gaatjes en kleine kevertjes, wel honderden!  Na wat opzoekwerk bleek het de 'erwtenkever' te zijn (geen grap, hij noemt echt zo!)  Heb alles moeten ontsmetten en het grootste deel moeten vernietigen.  Die straat was trouwens volledig geschilderd en voorzien van lijmlagen enz...


Dus die microgolf tip is zeker op z'n plaats ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Cord

#4
Citaat van: Eres op 23 augustus 2013, 22:06:39 PM
Wat eten ze zoal dan op?

Zilvervisjes vinden de gordijnen in je huisjes erg lekker, want die zijn van papier en ook aanplakbiljetten op je station. Ze kunnen erg goed verouderen  :) puur natuur, dát dan weer wel.
Oh ja, een berglandschap gemaakt van papier maché daar zijn ze ook dol op!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Eres

Wim & Steven

Dank voor jullie tips. Die halve erwten Steven wordt in NL split erwten genoemd en worden gebruikt voor de over heerlijk erwtensoep. Nou heb ik altijd gedacht dat oa rijst, erwten, bruine bonen etc etc altijd ontgast werden voor dat ze in behandeling werden genomen en klaar gemaakt voor verpakking/consumptie. Destijds was dat zo in NL dat 20 en 40ft containers met rijst oa Suriname gingen naar Silvo in Papendrecht en werd het ontgast om geen onnodige diertjes te hebben.

Maar geven jullie mij eens een "kookles" op het forum. Mijn vrouw zegt 5 min. op 1000 wat? Hou ik dan nog wel stammetjes over? Krimpen ze niet te hard anders kan ik weer opnieuw beginnen.

Nogmaals dank voor jullie tip wat ik in de gaten zal houden ook voor andere zaken.

Wim

Cord

5 minuten op 1000 watt? De gemiddelde kant-en-klaar maaltijd doet 4 min. op 750 watt. Het zijn geen schildpadden... als je op 1 min op 750 watt zet dan is al het kruipend spul aan gene zijde.
Vang maar eens een vlieg, stop 'm in de magnetron (hoe heet dat ding in België?) en zet 'm op 1 minuut -750 watt en ik weet zeker dat die vlieg binnen drie seconden het niet meer doet.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Eres


Wim

Een vlieg is in Vlaanderen gewoon een vlieg maar hier in de Ardennen is het een Mouche. Ik zal je raad opvolgen en 1 min op 750 watt.

Heb net nog een boswandeling gemaakt met de honden en een paar mooie takken op de grond gevonden. Deze gaan we dan maar op mooie lengtes maken en ook de magnetron in. Wordt hij eindelijk een keer gebruikt.

Bedankt nogmaals

Wim


doomslu

Citaat van: Cord op 24 augustus 2013, 13:15:19 PM
... magnetron (hoe heet dat ding in België?) ...
Microgolf of microgolfoven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 24 augustus 2013, 13:37:35 PM
Citaat van: Cord op 24 augustus 2013, 13:15:19 PM
... magnetron (hoe heet dat ding in België?) ...
Microgolf of microgolfoven.
Volgens mijn ene grootvader 'n minigolf, maar die verdraait al eens meer zijn woorden met opzet. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cord

Een midgetgolfoven!
Citaat van: Eres op 24 augustus 2013, 13:30:36 PM
Een vlieg is in Vlaanderen gewoon een vlieg maar hier in de Ardennen is het een Mouche.
In de Ardennen spreekt men toch Frans? Als je spreekt over "hier in de Ardennen" dan ben je dus óf twee-talig of een Vlaming op bezoek in de Ardennen?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Eres

Een gepensioneerde Hollander die in de Ardennen is gaan wonen Wim

Wim

railman56

het is alleen niet goed tegen ongedierte, indien je hout niet goed gedroogd is gaat het gegarandeerd schimmelen en dat kan ook niet de bedoeling zijn van je wagonladingen.  ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Eres

Marc

Maak je niet langer ongerust het heeft inmiddels 2 min op 750 watt in de micro gelegen. Binnen een paar dagen gaan alle overige zaken er ook in.

Wim

Cord

Kijk eens aan: gesteriliseerd hout zó uit de natuur. Als je het in de treinenwinkel moet kopen, dan zit er een labeltje op van Bush of Faller en dan betaal je voor hetzelfde materiaal € 14,50. Volgens mij is dit een typische Wim-Win-situatie.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing