Vlaamse reus vertrekt in 1 richting telkens met vertraging

Gestart door vyncky, 23 augustus 2013, 12:28:12 PM

vyncky

Op de digitale clubbaan (Post B roosendaal) heb ik een probleem met mijn  6495 (Vlaamse reus) van Piko.

De lok werd onlangs gedigitaliseerd met een Lenz Silver decoder.

Wanneer de lok naar de ene kant rijdt is er geen probleem. Bij het wisselen van front en vervolgens "gas" te geven vertrekt de locomotief niet. Na ongeveer 30 a 60 seconden wachten vertrekt hij ineens wel. (de "gas" blijft open staan )

Als je tijdens het stilstaan de locomotief terug in de andere richting laat rijden, vertrekt hij direct.
Het is telkens de zelfde kant van de locomotief waarbij het probleem zich voordoet.

De clubbaan wordt bestuurd met een Roco Lokmuis die gekoppeld is aan een Twincenter. Op de display van het Twincenter zie je direct de handelingen van de Lokmuis. (hier zit geen vertraging op). Verder hangt het Twincenter nog aan de PC met koploper (v8.1) voor de bediening van de wisselstraten.

De lok werd vervolgens een avond getest op een baan met Ecos (+koploper). Hier heeft hij dit probleem niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

mark7758

Dat is heel simpel.
Die ene kant is de belgische kant van de loc. (In nederland rijden we op tijd. In Belgie op spoor.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dani

ik heb geen verstand van Lenz decoders, maar zou het kunnen zijn dat er één of andere CV of parameter ingesteld is in ene richting waardoor hij langer wacht ? 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Is het echt elke keer, of slechts 99% van de keren dat hij het heeft?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

net als vele Nederlanders is die loc er één die eenmaal hier(in Belgie) niet meer naar Nederland terugwil !

Groeten Peter ;)

eric

Rian,

Het probleem is praktisch elke keer en niet enkel met Yannick zijn loc maar nog een paar andere.
Mijn Roco NS 1122 (nieuwe generatie) en mijn Piko BNLX hondekop hebben hetzelfde probleem.
Allen zijn uitgerust met een Lenz silver 10331-01
Ik zat ook al zoals Dani zij in de richting te denken van de ene of andere cv / parameter.
Het ABC gedoe of Railcom dat de Twincenter niet kent?
De rest met ESU of ZIMO geeft geen probleem.

conducteur

Ik weet niet of dit correct is, maar iemand heeft het ooit* mij verteld:


De twin-center is een 'afkooksel' van de Intellibox, voor Marklin Motorola gemaakt, en de eindversterker daarin geeft een licht assymetrisch signaal. Hierdoor kunnen ABC loc's moeilijk rijden op een TC.


*toen was lenz de enigste die ABC in z'n decoders had...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum