Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

M6 rail facilities

Gestart door stefan, 22 augustus 2013, 12:16:25 PM

SuSke

Ze zullen dan nog een jaar moeten wachten alvoor ze mogen meerijden op de clubbaan.
Zo- gestraft om te laat aan te komen  ;)  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DDG

Ze zijn er inderdaad "al" :). Een jaar zullen ze niet meer in de doos zitten maar toch nog enkele maanden tot er een stukje spoor klaar is  ??? om op te rijden. Nog eerst de keuken en badkamer afwerken en dan eindelijk verder doen aan de baan :D.
Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

itchy

Aha eindelijk ik zal maandag ook maar eens langsgaan bij RF want er zit er ene in Mol op M6'en te wachten denk ik...  ;)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Citaat van: itchy op 31 oktober 2013, 21:56:27 PM
Aha eindelijk ik zal maandag ook maar eens langsgaan bij RF want er zit er ene in Mol op M6'en te wachten denk ik...  ;)

Lijkt mij idd een goed idee om daar eens een kijkje te gaan nemen. ;)

Alvast bedankt.

knibbelknabbel

Ik heb ook een telefoontje gekregen. Kan diegene waarvoor ik ze besteld heb zich nog even melden via PM, want ik ben wegens een computercrash mijn inbox met mails kwijtgespeeld. Ik dacht dat het een zekere Stefan was...

stefan

Citaat van: knibbelknabbel op 01 november 2013, 18:17:30 PM
Ik heb ook een telefoontje gekregen. Kan diegene waarvoor ik ze besteld heb zich nog even melden via PM, want ik ben wegens een computercrash mijn inbox met mails kwijtgespeeld. Ik dacht dat het een zekere Stefan was...


bij deze een pm gestuurt ;)

chef garde

En nu wachten op de eerste foto's van het setje ...   :P

Metpetergaathetbeter

mijne worden maandag ook geleverd !

Groeten Peter ;)

Davy

#38
Ik zie dat de 92012 en 92512 nu leverbaar is. Is dat een speciaal reeks ofzo want alle andere nr's beginnen met 43...

BartMan_

Mijn fotokunsten zijn niet om over naar huis te schrijven, maar ik doe toch een poging  ;)

gunmax1





Zo ik ben hier pas nieuw op het Forum .
Deze heb ik gepost omdat ik die gekregen heb van iemand

Grts


Davy

Weet er iemand hoe je precies die wielassen uit de bogies haalt, nogal vervelend met die remschijven erond.
Kzou de mijn willen vervangen door geisoleerde wielen.

Davy

bekie

Vervangen van de wielen zal waarschijnlijk het eenvoudigst gaan door de draaistellen uit te nemen en de wielen van bovenaf te vervangen. Daarvoor moet je wel het hele rijtuig openen, zodat je de draaistellen vanuit het chassis voorzichtig kan losmaken. Wel een delicate operatie. (Tandenstokertje gebruiken om de bovenbouw te verwijderen.)

Ik weet niet of die remschijven zo makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen zijn.

Iemand dit al geprobeerd?
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Union Pacific op 21 april 2014, 10:30:47 AM

Kzou de mijn willen vervangen door geisoleerde wielen.

Davy


AC versie kopen had eenvoudiger geweest !

een andere optie zou zijn vragen of iemand bereid is te ruilen tegen een DC versie, wie niet waagt niet wint

Groeten Peter ;)

bekie

Peter, ik denk dat Davy een AC-versie heeft met niet geïsoleerde wielen, maar die op een DC baan wil gebruiken. Juist?

Of heb ik het verkeerd voor.
Maar ik bedenk nu zo,iets. Zijn die wielen niet automatisch geïsoleerd ook bij AC-versie?
Ik heb het model nu niet bij me en ook,geen exemplaar open liggen, maar ik herinner me ook in de AC versie twee zwarte draden en een rode draad te hebben gezien. Indien ja, dan moet het model toch open om de ene zwarte draad te lossen van de andere.
Wielen moeten dan niet worden vervangen, enkel draadjes op een andere wijze aansluiten.


(Ik heb zelf een AC-versie van de oorspronkelijke editie.)