Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Fleischmann 2013 H0 nh Plan Y van de NS

Gestart door eve, 19 augustus 2013, 19:43:09 PM


janieburton

Raar, op een beurs laats gehoord dat Fleischmann niets meer in HO zou uitbrengen en zich zou richten op de N schaal markt en dat alle HO produkten zouden overgaan naar Roco.

Blijkbaar is dat weer een kwakkel.
 

Mattias

En toen Fleischmann net was overgenomen, hoorde ik dat Roco de recentere modellen zou overnemen en dat Fleischmann het oudere materieel (lees: stomers) zou gaan produceren..
En heb de indruk dat ze het inderdaad zo aan het doen zijn. Meer weet ik ook niet direct..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Het uitbrengen van dit treinstel in HO bewijst blijkbaar het tegendeel.
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 20 augustus 2013, 20:53:11 PM
Het uitbrengen van dit treinstel in HO bewijst blijkbaar het tegendeel.

Maar over het algemeen brengen ze mee ouder spul uit, zeker TP I en II.

Uiteraard brengt roco ook nog altijd stoommachines uit.
Dat er dan bij Fleischmann af en toe eens iets wat nieuwer zit kan toch geen kwaad (ze brengen ook een nieuwe ice op lengte uit), en dan heb je nog de klassieke Duitse diesels die Flm uitbrengt (V200, BR218, BR212 en ook nog de E-loc BR103/E03).

Niet te vaak in hokjes denken zeg ik dan. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

nederbelg

Zoek het meer in de richting van:

Misschien hadden ze nog modellen genoeg in het magazijn (in het geel) die niet verkocht raakten. ;)

Dave

janieburton

Citaat van: OlivierV op 21 augustus 2013, 09:11:53 AM
Citaat van: janieburton op 20 augustus 2013, 20:53:11 PM
Het uitbrengen van dit treinstel in HO bewijst blijkbaar het tegendeel.

Niet te vaak in hokjes denken zeg ik dan. ;)

Ik zou het spijtig vinden dat Fleischmann zich enkel tot stoomers en N schaal zou beperken.

Als ik moet kiezen tussen 2 dezelfde modellen van Roco en Fleischmann dan zou ik persoonlijk voor Fleischmann gaan.

Van 1 model van Fleischmann ben ik ontevreden nl de ReII/II.
 

conducteur

Citaat van: OlivierV op 21 augustus 2013, 09:11:53 AM
Citaat van: janieburton op 20 augustus 2013, 20:53:11 PM
Het uitbrengen van dit treinstel in HO bewijst blijkbaar het tegendeel.

Maar over het algemeen brengen ze mee ouder spul uit, zeker TP I en II.

Uiteraard brengt roco ook nog altijd stoommachines uit.
Dat er dan bij Fleischmann af en toe eens iets wat nieuwer zit kan toch geen kwaad (ze brengen ook een nieuwe ice op lengte uit), en dan heb je nog de klassieke Duitse diesels die Flm uitbrengt (V200, BR218, BR212 en ook nog de E-loc BR103/E03).

Niet te vaak in hokjes denken zeg ik dan. ;)
Sinds de samenvoeging Roco/FLM heb je de indeling dat Roco voornamelijk ietwat moderner maakt, waar flm de oude dingen maakt?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Citaat van: janieburton op 21 augustus 2013, 12:32:18 PM
Als ik moet kiezen tussen 2 dezelfde modellen van Roco en Fleischmann dan zou ik persoonlijk voor Fleischmann gaan.

Dan hebben wij een tegenovergesteld gedacht hierover..  :D

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

PietB

Citaat van: nederbelg op 21 augustus 2013, 11:58:32 AM
Misschien hadden ze nog modellen genoeg in het magazijn (in het geel) die niet verkocht raakten. ;)
Als je deze bedoelt, die hebben ze inderdaad in rauwe massa's gemaakt.



En omkleuren is denk ik zo gebeurd.
Het is allemaal zeefdruk, dus een screen is voor die mannen zo gemaakt.

Maar die gele is een drama-ding op 3-rail.
Ik heb hem na een half jaar maar weer ingeruild voor een PlanV.
Ze hebben nl. de wielen behalve die van de aadrijving, vervangen door zgn wisselstroom wielen.
En die van de aandrijfunit niet dus die hebben een lagere flens en een andere (niet af te stellen) flensbreedte.
Met als gevolg bijna ieder wissel is een garantie voor ontsporen.
Je mag je dus afvragen of de rijeigenschappen van die blauw-wit-gele(vlaflip in de machistentaal) beter is.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Piet, jouw ervaring op een 3-rail baan is niet maatgevend. Blijkbaar hebben ze bij de ombouw wat steken laten vallen. Het is oorspronkelijk een 2-rail model, en die doet het uitstekend. Behalve dan dat Fleischmann modellen altijd eerst warm moeten draaien voordat ze lekker gaan lopen.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

De echte is 52,2 meter, het model 516 mm. Dat lijkt verdacht veel op 1:100.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 21 augustus 2013, 16:42:25 PM
Piet, jouw ervaring op een 3-rail baan is niet maatgevend.
Heb ik ook niet beweerd Klaas.
Citaat van: Klaas Zondervan op 21 augustus 2013, 16:42:25 PM
Blijkbaar hebben ze bij de ombouw wat steken laten vallen. Het is oorspronkelijk een 2-rail model, en die doet het uitstekend.
Dat is waar maar ook meteen de reden dat 3-rail wissels een schrikreaktie geven, zodat het model uit de baan stapt, bij mij op de baan bij alle 26 wissels.
En zoals ik schrijf hebben ze de 2rail wielen gewoon laten zitten op de aandrijf unit.
Citaat van: Klaas Zondervan op 21 augustus 2013, 16:42:25 PM
Behalve dan dat Fleischmann modellen altijd eerst warm moeten draaien voordat ze lekker gaan lopen.
Ik dacht dat een half jaar rijden wel voldoenden was.
In die tijd reed ik zeker iedere dag een uur of drie.

grt Piet.

janieburton

Citaat van: Mattias op 21 augustus 2013, 15:59:37 PM
Citaat van: janieburton op 21 augustus 2013, 12:32:18 PM
Als ik moet kiezen tussen 2 dezelfde modellen van Roco en Fleischmann dan zou ik persoonlijk voor Fleischmann gaan.

Dan hebben wij een tegenovergesteld gedacht hierover..  :D

Flm iets robuuster en er zit geen zakje bij met allerlei "brol" dat je er moet opplakken en dat er naderhand toch afvalt en nooit meet terug vindt. Bij Roco moet je de "brol" er bijna verplicht opplakken of het model is niet om aan te zien met de gaatjes. :o